جهاد تبیین یکی از درس های حضرت زهرا(س) است

مدیر رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران گفت: حضرت زهرا(س) یکی از درس هایی که از خودشان به یادگار گذاشتند همین بحث جهاد تبیین است، حضرت بعد از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام حقیقتا برای بیان حقایق قابل انتقال به مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محسن کرمانی مدیر رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس حضرت امامزاده صالح برگزار شد، ضمن تبریک این روز بزرگ احادیثی از حضرت زهرا(س) در مورد حیا و عفت زنان بیان  کرده و گفت: وقتی پیامبر(ص) از حضرت زهرا(س) سوال می‌کنند بهترین زن کدام زن است، حضرت این پاسخ حکیمانه را میدهند که زنی که دنبال جلوه گری و دیده شدن نباشد.

وی در خصوص نقش حضرت در تبیین ولایت به نمونه هایی اشاره و عنوان کرد: حضرت زهرا(س) درِ خانه مهاجر و انصار و سر مزار حمزه سيد الشهدا(ع)  می رفتند و به روش‌های مختلف حق ولایت امیرمومنان امام علی(ع) تبیین می‌کردند. گاهی با گریه گاهی با بی‌محلی به سران ظلم، وقتی دو ملعون به عیادت ایشان رفتند تا در جامعه تبلیغ کنند که رضایت اهل بیت(ع) را برای تصاحب جانشینی گرفته اند، حضرت با زکاوت مقصودشان را بی‌نتیجه گذاشتند و فرمودند تا زنده هستند بعد از نماز  آنها را لعن می کنند،  این همان دلیل مرگ بر آمریکا گفتن ما در تعبیرات بعد از نمازهاست که ظالم زمانه را لعن می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کرمانی با بیان اینکه ادامه داد: ایستادگی و صبر حضرت امیرمومنان امام علی(ع) در قضیه خلافت به دلیل عدم ایجاد تفرقه در امت اسلام بود، همان دلیلی که حضرت هارون برای حضرت موسی(ع) در پی گوساله پرست شدن بنی اسرائیل، بیان داشتند.

مدیر رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع بانوان نخبه، بیان کرد:  همه را به گوش دادن دقیق و دوباره این سخنرانی توصیه می‌کنم چراکه حکمیانه‌ترین فرمایشات را داشتند.

وی با استناد به آیه ۵۴ سوره مائده اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید «ﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺩﻳﻨﺶ ﺑﺮﮔﺮﺩﺩ، ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻱ ﺟﻤﻌﻴﺘﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺘﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﻣﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺑﺎ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺳﺨﺘﮕﻴﺮﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻠﺎﻣﺖ ﻫﻴﭻ ﻣﻠﺎﻣﺘﮕﺮﻱ ﻧﻤﻲ ﺗﺮﺳﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻓﻀﻞ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ، ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﺳﻌﺖ ﺑﺨﺶ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.» 

حجت الاسلام والمسلمین کرمانی افزود: خداوند می فرماید اگر کسانی که ایمان دارند از دینشان برگردند خداوند قومی با ویژگی های فوق، جایگزین ایشان می کنند. نکته آخر آیه که می‌فرماید از ملامت دیگران نمی ترسند؛ مشکل مبتلا به ماست. باید بدون توجه به ملامت دیگران به تبیین درست در هر فرصتی بپردازیم. در اغتشاشات اخیر که جنگ ترکیبی تمام عیاری بود عنایت خداوند ما را نجات داد ولی نیاز به تبیین محرزتر شد. سال ۱۹۵۲ رئیس جمهور وقت آمریکا  آیزنهاور گفته بود هیچوقت نگذارید ایران قوی شود و نگذارید ایران با همسايگانش رابطه خوبی داشته باشد. باید دشمنی دشمن و فقر امکانات گذشته کشور را برای جوانان تبیین کرد، باید نقاط قوت را روشن کنیم.

وی با بیان اینکه  اغتشاش گران در صدد رفع نقاط ضعف ما نبودند در جهت ضعیف کردن نقاط قوت ما بودند. ابراز کرد: حضرت زهرا(س) یکی از درس هایی که از خودشان به یادگار گذاشتند همین بحث جهاد تبیین است، حضرت بعد از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام حقیقتا برای بیان حقایق قابل انتقال به مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.

 

 

کد خبر 1246788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha