کاهش ساعت کار نانوایی‌ها در خراسان جنوبی/ مردم نان ذخیره نکنند

مختاری از کاهش یافتن ساعت کار نانوایی‌های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مردم از ذخیره نان در شرایط اوج مصرف گاز خودداری کنند.

جواد مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تاکنون گاز هیچ نانوایی‌ در خراسان جنوبی قطع نشده است و نانوایی ها به روال عادی در حال پخت نان هستند.

 

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی با بیان اینکه در تلاش هستیم تعدادی نانوایی را مجهز به سوخت دوگانه کنیم تا در صورتی که گاز نانوایی ها قطع شد با مشکل مواجه نشویم، افزود: متاسفانه ما نانوایی دوگانه سوز در سطح  استان نداریم، دوگانه سوز کردن نانوایی هزینه دارد و کارفرمایان از این طرح استقبال نداشته اند.

 

مختاری تصریح کرد: در حال حاضر برای مدیریت موضوع افزایش مصرف گاز در شرایط احتمال قطعی آن، تا چند روز آینده تعداد 10 نانوایی شهر را مجهز به سوخت گاز و گازائیل کنیم.

 

وی گفت: ما مشعل گازوئیل در نانوایی های استان نداریم و نانوایی ها نتوانسته اند سوخت توزیعی جایگزین یعنی گازائیل دریافت کنند.

 

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی روستاهای خراسان جنوبی مجهز به سوخت گازوئیل هستند، گفت: وضعیت شهرستان های خراسان جنوبی از مرکز استان بهتر است.

 

مختاری با اشاره به مدیریت مصرف سوخت گاز در نانوایی ها، عنوان کرد: اتحادیه پیشنهاد کرده است برخی نانوایی های دو شیفت استان در راستای صرفه جویی انرژی در شرایط بحرانی، سهمیه روزانه پخت نان را به صورت فشرده انجام دهند.

 

وی از اطلاع رسانی لیست این نانوایی ها تا عصر امروز خبر داد و گفت: اوضاع نانوایی ها در پخت نان نگران کننده نیست و مردم با خیال راحت نان مورد نیاز خود را می توانند تهیه کنند اما مردم از ذخیره نان خودداری کنند و تنها نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از قبل شاهد شلوغی صف های نانوایی بودیم، افزود: اگر مردم ذخیره سازی نان را در این شرایط بحرانی انجام دهند به صورت قطعی با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

 

 

کد خبر 1246817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha