طرح کاداستر در بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی اجرایی شد

مدیر اداره ممیزی اراضی ملی و دولتی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: طرح کاداستر یا طرح جامع حدنگار در دو میلیون و ۴۱۲ هزار و ۶۱۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی خراسان شمالی اجرایی شده است.

محمد تقی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: این طرح از سال ۹۰ در این استان آغاز شده که اخیرا به پایان رسیده است.

 

 

مدیر اداره ممیزی اراضی ملی و دولتی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح جامع کاداستر، از ابتدای  آغاز تا پایان در مجموع برای دو میلیون و ۳۸۵ هزار و ۳۱۶ هکتار اراضی ملی و دولتی این استان اسناد تک برگ صادر شده است.

 

 

تقی پور با اشاره به مزایای سندهای رسمی به نسبت به قول نامه‌ها، اضافه کرد: در طرح کاداستر، از تداخل متصرفین و همچنین تداخل اراضی ملی با مستثنیات جلوگیری می‌شود و به نوعی در اراضی شفاف سازی می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی یکی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است، تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر و سند دار شدن اراضی کشاورزی از کارهای مهمی بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی با سرعت بیشتری در استان تکمیل شد.

 

 

تقی پور بیان کرد: طرح کاداستر از اقدامات بسیار ارزشمندی است که می‌تواند مشکلات کشاورزران و دولت در زمینه اراضی ملی و کشاورزی را حل کند و  اجرای این طرح به کاهش پرونده‌های قضائی که معمولاً در اثبات مالکیت اراضی کشاورزی و تعارض با دولت صورت می‌گیرد نیز مؤثر است.

 

 

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ مساحت هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

 

 

 

کد خبر 1246919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha