یک سوم سیم و کابل مورد نیاز کشور در استان زنجان تولید می شود

طاهری با اشاره به اینکه صنعت سیم و کابل استان، ظرفیت و شرایط خوبی دارد، گفت: یک سوم نیاز کشور به این محصولات در زنجان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از اتاق بازرگانی استان، مصطفی طاهری در بازدید از واحدهای تولیدی صنایع برق و الکترونیک و سیم و کابل زنجان، افزود: برخی صنایع دانش بنیان نیز در این صنعت فعالیت دارند و لازم است دید مناسبی در سیاستگذاری و نظارت در این بخش از صنعت داشته باشیم.

 

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه واحدهای سیم و کابل مشکلات خیلی بزرگی ندارند، اظهار داشت: برخی از واحدهای فعال در این حوزه در حال توسعه هستند و باید موانع پیش روی آنها را رفع کنیم.

 

این مسئول با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی به ویژه نوسانات ارزی، گفت: در خصوص ارز و رفع تعهدات ارزی خلأ قانونی وجود ندارد و برای تولید و صنعت پیشنهاد شفاف ما این است که صنایع بزرگ و مادر که پایه ای هستند با مدل فعلی تعهدات ارزی شان را ادامه دهند.

 

وی گفت: برای صنایع کوچک رفع تعهدات ارزی روان تر و زمان بیشتری برای آنها اختصاص یابد و اجبار به نیمایی بودن ارز برای آنها کاهش پیدا کند تا واحدها بتوانند گردش مالی را انجام دهند.

 

طاهری با اشاره به اینکه بحث سرمایه در گردش نیز در زمره مشکلات این روزهای واحدهای تولیدی است، گفت: در ۲ ماه گذشته نسبت به سال گذشته، مشکلاتی را در تزریق نقدینگی به واحدها شاهد هستیم و امیدواریم دولت این موضوع را نیز پیگیری و جبران نماید.

 

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز به منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی از سه واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشراق زنجان، یک واحد صنعتی در شهرک نوآوران زنجان و همچنین سه واحد صنعتی دیگر در شهرستان ابهر بازدید کرد.

کد خبر 1247211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha