برگزاری مسابقات قرآني «نور» به مناسبت دهه فجر

حجت الاسلام ذوالفقاری از برگزاری مسابقات قرآنی با عنوان «نور» به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در کانون‌های مساجد استان مرکزی خبر داد.

حجت‌الاسلام ذوالفقاري با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی ایران به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در این ایام اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: مسابقات قرآني «نور» از جمله این برنامه ها است که به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان مرکزي برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی کانون های فرهنگی هنری مساجد را نهادی مردمی و برخاسته از دل مسجد دانست و افزود:مساجد و کانون های فرهنگی هنری بهترین ظرفیت برای تحقق جامعه قرآنی هستند و ایام الله دهه مبارک فجر نیز فرصت مناسبی برای حرکت در این راستا است.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی طرح قرآنی نور را با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری کلانشهر اراک در سطح شهر اراک اجرا می کند، ادامه داد: امید است با اجرایی شدن این برنامه ها گامی موثر در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و حاکمیت قرآن در جامعه اسلامی برداشته شود.

 

این مقام مسئول گفت: از ویژگی های این طرح می توان به شوق آفرینی بین متسابقین قرآنی در مساجد و رقابت بین مساجد اشاره کرد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری سهل گیری برای تازه متسابقین را یکی دیگر از ویژگی های طرح دانست و ادامه داد: امیدواریم پس از اجرای این طرح علاوه بر ارتقاء کیفیت اجرای برنامه های قرآنی مساجد به تعداد نمازگزارن جوان مسجد افزوده شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خاطر نشان کرد: تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیری آن، تقویت استعدادهای نوجوانان محله در گرایش‏های گوناگون قرآنی(با سهل گیری و امتیاز ارفاقی به نومتسابقین)، تکمیل کادر مورد نیاز برنامه های قرآنی مسجد و رقابت قرآنی بین مساجد مناطق شهراراک ار مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه است.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه مسابقه قرآنی نور در دو مرحله و در سطح شهر اراک ویژه برادران (8 رشته) در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می شود، گفت: هر فرد فقط می تواند در یک رشته شرکت کند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به مهلت 10 روزه فراخوان و اطلاع رسانی به کانون های مساجد اراک افزود: مرحله بین منطقه ای این مسابقات به علت متمرکز بودن امرداوری در 5 مقطع زمانی مجزا در مناطق پنجگانه اراک و مرحله نهایی آن بصورت یکروزه با حضور منتخبین برگزار می شود.

کد خبر 1247242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha