« من اهل بیت (ع) را دوست دارم»؛ محبوب مخاطبان داخلی و خارجی

مجموعه ۱۴ جلدی « من اهل بیت (ع) را دوست دارم» به زبان های خارجی ترجمه شده و برخی از مجلدهای آن به چاپ هشتم رسیده است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: کتاب «من حضرت زهرا (س) را دوست دارم» از مجموعه 14 جلدی « من اهل بیت (ع) را دوست دارم» اثر «حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری» مشتمل بر 24 صفحه برای گروه سنی نیمه دوم دبستان از سوی انتشارات جمال منتشر شده است.

 

در کتاب «من حضرت زهرا س) را دوست دارم» یک معرفی از تمام ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) برای بچه ها به زبان ساده صورت گرفته است. این کتاب از یکی از مجلدهای مجموعه «من اهل بیت را دوست دارم»، هست که در آن تاریخ، خلق و خو، شخصیت های معنوی و ملکوتی حضرت زهرا(س)معرفی شده است. در حقیقت در هر یک از مجلدهای این مجموعه معرفی همه جانبه از ابعاد مختلف ائوه اطهار(ع) صورت گرفته است، به گونه ای که کودک با مطالعه آن به شناخت خوب و همه جانبه از ائمه اطهار (ع) می رسد.

 

استقبال خوبی از این مجموعه «من اهل بیت را دوست دارم» در داخل و خارج کشور به عمل آمده است به طوری که حتی به سایر زبان های خارجی ترجمه شد. به عنوان مثال مرکز اسلامی امام خمینی (ره) در اتریش این مجموعه را به زبان آلمانی منتشر کرد. برخی از مجلدهای آن در قالب 7- 8 بار چاپ شده است. از کتاب «من حضرت زهرا (س) را دوست دارم» هم استقبال خوبی شده است. این کتاب به چاپ ششم رسیده است و همچنین به زبان عربی ترجمه و منتشر شده است.

«حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری» از نویسندگان و شاعرانی است که برای سه گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان کتاب می نویسد. وی تاکنون کتابهای زیادی با محوریت دین و اخلاق نوشته است که از آن میان می توان به خداشناسی قرآنی کودکان،خدا و قصه هایش، زیارت عاشورا در نگاهی دیگر،فرهنگ نامه سوره های قرآن، دایره المعارف شیعه، کودکان می پرسند و نقاشی های خدا اشاره کرد. وی برگزیده شانزدهمین و هفدهمین دوره جایزه کتب فصل، برگزیده دهمین جشنواره کتابهای آموزشی رشد و برگزیده نخستین جشنواره کتاب سال رضوی شده است.

 

«حجت الاسلام حیدری ابهری» با بیان اینکه یه معرفی همه جانبه از ائمه اطهار(ع) در مجموعه « من اهل بیت (ع) را دوست دارم» داشتم، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: اکثر کارهایی که در مورد ائمه اطهار(ع)نوشته شده است به یک بعد زندگی آنها پرداخته است و بچه ها فکر می کنند که آن شخصیت فقط تک بعدی بوده است در صورتی که باید ائمه اطهار (ع) را با یک نگاه جامع به بچه ها معرفی کرد.در حقیقت معرفی ائمه اطهار(ع) باید شامل اطلاعات تاریخی، اخلاق، سیره و جنبه ملکوتی باشد.

 

 وی در مورد ایده نوشتن مجموعه «من اهل بیت را دوست دارم» اظهار داشت:  یک کاری در مورد حضرت مسیح به دستم رسید از پسرم خواستم که آن را ترجمه کند. این اثر که یازده پاراگراف داشت برایم بسیار خواندنی، خوب و جذاب بود و آن را متفاوت دیدم. بارها آن را خواندم تا متوجه شوم که چرا این نوشته برای من حس خوبی ایجاد می کند و این قدر متفاوت است و سرانجام فهمیدم که نویسنده در آن به تمام جنبه های حضرت مسیح پرداخته است. خوشبختانه کتابی که در مورد حضرت مسیح به دستم رسید، این جرقه را در ذهنم زد و من هم با نگاه متفاوت شروع به نوشتن کردم.

این نویسنده با تاکید بر ضرورت ارائه تصویر روشن و همه جانبه از ائمه اطهار(ع) به مخاطب تصریح کرد: یک وقت نویسنده ای فقط از جنگ های امام علی (ع) می گوید در صورتی که ایشان نهج البلاغه را نوشته اند، ابعاد دیگری دارند، کمک به فقر و نیازمند را داشتند. پس باید بزرگان را در جامعیت ببینیم و به طور جامع و شفاف به کودکان و نوجوانان معرفی بکنیم.

 

در بخشی از کتاب«من حضرت زهرا س) را دوست دارم» می خوانیم: حضرت علی (ع) دو سال بعد از اینکه از مکه به مدینه هجرت کردند. از فاطمه (س) خواستگاری کرد. فاطمه (س) هم با اجازه پدر، علی (ع) را به همسری خود قبول کرد. قبل از علی (ع) افراد دیگری هم به خواستگاری فاطمه (س) آمده بودند اما فاطمه (س) آنها را قبول نکرد. حضرت محمد (ص) فاطمه را به عقد علی درآورد و چند ماه بعد، عروسی ساده ای برای آنها برگزار کرد و فاطمه را به خانه علی (ع) فرستاد. حضرت محمد (ص) به آنها گفت که باید کارها را بین خود تقسیم کنند. او کارهای بیرون از خانه مثل خریدن میوه و گندم را به عهده علی (ع) گذاشت و کارهای داخل خانه مثل جارو کردن و پخت و پز را به فاطمه (س) سپرد.

در قسمت دیگری از این کتاب آمده است: یک سال بعد از ازدواج فاطمه (س) و علی (ع) اولین فرزند آنان به دنیا آمد. فرزند آنها یک پسر زیبا بود. آنها از پیامبر (ص) خواستند تا فرزندشان را نام گذاری کنند. پیامبر (ص) آن پسر را حسن نامید. یک سال پس از تولد حسن (ع) خدا پسر دیگری به فاطمه و علی (ع) بخشید. پیامبر (ص) نام پسر دوم را حسین گذاشت.

 

در صفحه ای از کتاب«من حضرت زهرا س) را دوست دارم» می خوانیم: با آنکه حضرت محمد (ص) فرمانروای مسلمانان بود اما دخترش فاطمه (س) زندگی ساده ای داشت و مانند مسلمانان دیگر زندگی می کرد. او در خانه ای خشتی و کوچک و با وسایلی بسیار کم و ساده زندگی می کرد. فاطمه (س) مثل دیگران غذا می خورد و لباس می پوشید و حتی ساده تر از مردم بود.اگر کسی به مدینه می آمد و خانه فاطمه (س) را می دید، باور نمی کرد که آن خانه، خانه دختر پیامبر (ص) است.

 

گفتنی است، کتاب «من حضرت زهرا(س) را دوست دارم» نوشته حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری با قیمت 20000 تومان از سوی انتشارات جمال در قطع رقعی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

 

 

کد خبر 1247335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha