برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری با رویکرد بومی در استان‌ها

مقدم ضمن تاکید بر برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در استانها با رویکردهای بومی گفت: نشان دادن یک چهره واقعی از یک محتوا به جامعه هدف مهم انقلاب اسلامی در عصر معاصر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی مقدم امروز (چهارشنبه، ۲۸ دی) در حاشیه آئین رونمایی از رویداد فرهنگی و هنری مثل چراغ در مسجد امام جعفر صادق(ع) رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استفاده از ابزار هنر دو رویکرد وجود دارد که یکی قبولاندن مفاهیم و مبانی نظری است و رویکرد دوم صرفا به ارائه یکسری مفاهیم می‌پردازد.

 

معاون فرهنگی هنری کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه رویه امروز غرب، استفاده از رویکرد اول یعنی قبولاندن یکسری مفاهیم و مبانی نظری غلط با ابزار هنر و رسانه‌ است ابراز داشت: حتی غرب برای رسیدن به این هدف خود گاهی روش‌هایی عجیب و غیر اخلاقی را هم در پیش می‌گیرد که استفاده مکرر از دروغ و بزرگنمایی بی جا تنها دو نمونه آن محسوب می‌شود. 

 

مقدم نشان دادن یک چهره واقعی از یک محتوا به جامعه را رویکرد انقلاب اسلامی برای انتقال مفاهیم با ابراز هنر در عصر معاصر توصیف و تصریح کرد: هدف و نگاه ما در انقلاب اسلامی این است که معارف و مفهوم مورد نظر را به صورت کامل بیان کنیم زیرا تنها با این رویه است که پرده‌ها برداشته شده و تبیین به شکل جامع خود اتفاق می‌افتد و برای تحقق این امر یقینا به هنرمند پیرو حقیقت، ابزار هنری‌ و حتی مهارت‌های هنری و تجهیزات نیازمندیم.  

 

وی اضافه کرد: در فضایی که غرب تلاش می‌کند مفهوم و جنس بدلی را به مخاطب خود ارائه داده و بقبولاند ما تنها درصدد روشنگری، تبیین و بیان موضوعات و آموزه‌های خود به صورت جامع و کامل هستیم تا حقیقت پیش روی مخاطب قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی هنری کانون‌های مساجد کشور یادآور شد: هر کسی که طرفدار نور است و از ظلمت فرار می‌کند در همین جهت که انقلاب اسلامی در آن قدم برای بیان حقیقت گذاشته، وارد خواهد شد که این ورود گاهی خود را به شکل گذاشتن وقت و سرمایه و گاهی به صورت مشارکت و حمایت نشان می‌دهد.

 

مقدم اذعان کرد: باید برای نوجوانان و جوانان یک مسیر درست جهت بیان و درک حقیقت ایجاد کنیم که بتوانند با آموزش‌های لازم توانمند شوند ‌و نقش آفرینی کنند و برگزاری چنین جشنواره‌هایی به ما در تحقق این هدف کمک می‌کند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در سطح ملی هم برگزاری جشنواره‌هایی نظیر رویداد فرهنگی و هنری "مثل چراغ" در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد:‌ بله ما در چندین بخش اعم از جشنواره‌ها و یکسری اقدامات برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برخی از آنها مناسبتی است و بعضی هم به صورت سالانه در روزهای مختلف دنبال می‌شود، همچنین در اینجا به اقتضائات بومی توجه زیادی داریم تا هر استان بتواند در حوزه ظرفیتی خود گام بردارد. 

 

کد خبر 1247412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha