رونمایی از پرتره دیجیتال و آغاز به کار ساخت مستند شهید علیمردان خان بختیاری

آیین رونمایی از پرتره دیجیتال شهید علیمردان خان بختیاری و آغاز به کار مستند ملی این شخصیت تاریخی با حضور پژوهشگران، هنرمندان و مسئولین چهارمحال و بختیاری از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: حوزه هنری روایت‌گری سلحشوری مردمان دیار چهارمحال و بختیاری را وظیفه و رسالت خود می‌داند و با وجود آنکه مردمان اُستان در بسیاری از تحولات کشور حضور پر رنگی داشته‌اند و حماسه‌های زیادی رقم زده‌اند، ولی خیلی از این رشادت ها  با ارائه آثار هنری روایتی نشده است.

احسان قائدی افزود: نقش مردمان دیار چهارمحال و بختیاری در تاریخ کشور بسیار پر رنگ است و رشادت و شجاعت های این دلیر مردان در تاریخ ایران زمین ستودنی است.

رئیس حوزه هنری استان گفت: شهید علیمردان خان بختیاری در بیداری مردم نقش بسزایی داشته است و این شخصیت مبارز در زمان رضاخان با ظلم و استبداد مبارزه کرده و به شهادت رسیده است که از این رو شایسته است قهرمان ملی مبارزه با استبداد نام بگیرد.

فائدی اظهار داشت: نسل جوان ما با این قهرمانان ملی آشنایی بسیار کمی دارند و باید رشادت های این قهرمانان در قالب های مختلف هنری به این نسل معرفی شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: پرتره این قهرمان ملی به دست هنرمندان استان تولید شده و به صورت ملی در سراسر کشور به منظور شناخت هر چه بیشتر این شهید ملی مبارزه با استبداد توزیع شده است و ساخت فیلم مستند شهید علی مردان بختیاری نیز توسط مستند ساز استان آرمان قلی پور از هم اکنون کلید خواهد خورد.

کارگردان مستند ملی شهید علیمردان‌خان بختیاری نیز در آیین آغاز ساخت این مستند گفت: طرح این مستند اردیبهشت سال گذشته در جشنواره سینما حماسه در مشهد جزو پنج طرح برتر مورد حمایت قرار گرفت.

آرمان قلی‌پور دشتکی افزود: امسال با حمایت حوزه هنری مقدمات اجرایی تولید این مستند فراهم شد و طرح مستند با مشورت با کارشناسان مختلف این حوزه ارائه شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، عملیات ساخت مستند شیرعلیمردان‌خان سال آینده به پایان می رسد.

این مستند ساز جوان اظهار داشت: در این مستند هیچ‌گونه بازسازی وجود ندارد و بر اساس مکان و افراد توضیحات ارائه و از مدل روایی سوم شخص استفاده می‌شود تا این شخصیت ملی به جوانان معرفی شود.

در آیین رونمایی از پرتره دیجیتال شهید علیمردان خان بختیاری و آغاز به کار ساخت مستند ملی این شخصیت تاریخی هنرمندان موسیقی و شاعر بختیاری ضمن اجرای برنامه در این آیین آمادگی خود با پروژه ملی مستند شهید علی مردان خان بختیاری را اعلام کردند.

کد خبر 1247434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha