اروپایی با  تلاش  برای  قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی حیثیت سیاسی شان را قربانی می کنند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها از اقدامات شتاب زده خودداری کنند، گفت: اروپایی ها با این اقدامات حیثیت سیاسی شان را قربانی می کنند.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به برخی اخبار مبنی بر تلاش پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست کشورهای تروریستی گفت: این اقدام اروپایی ها به واسطه تحلیل غلط از محیط داخلی و فضای سیاسی ایران اسلامی است و متاسفانه اطلاعات غلط در این رابطه موجب محاسبات غلط آنها هم شده است.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر می آید اروپایی ها نیازمند اصلاح رفتار هستند در این مسیر از اقدامات شتاب زده نیز باید خودداری کنند و آنچه که ما شاهد هستیم، این است که اروپایی ها بر پایه اطلاعات غلط تصمیمات غلط می گیرند و این تصمیمات غلط منافع مردم اروپا و سایر ذی نفعان را به خطر می اندازد. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است بر مبنای اصول و چهارچوب های راهبردی خودش حرکت می کند و این گونه مطالب و موضوعات بی پایه و اساس برخی افراد و اشخاص و جریان های معلوم الحال را مبنای تصمیمات خود قرار نمی دهد.

 

وی ادامه داد: ما بر مبنای اندیشه ها و راهبردهای بلند در حوزه های دفاعی، امنیتی و سیاست خارجی حرکت می کنیم و این اظهارات بی پایه و اساس در تصمیمات ما جایگاه و پایگاهی ندارد.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی ها با این اقدامات حیثیت سیاسی شان را قربانی می کنند. اروپا مدت هاست که مستقل عمل نمی کند سیاست های منطقه ای و بین المللی اش برگرفته از دستورات سران آمریکاست و منافع اروپایی ها در اختیار سران آمریکایی ها است و دولت های اروپایی نیز برای حفظ قدرت خودشان منافع مردم شان را هزینه می کنند.

 

کد خبر 1247465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha