پیش بینی هفته ای سرد برای خراسان جنوبی

خندان رو با اشاره به اینکه هفته آینده تا دوشنبه بارش نداریم، گفت: روند کاهش دما در استان ادامه خواهد داشت و انتظار است در سربیشه تا منفی ۱۷ درجه سانتی گراد را هم تجربه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا خندان رو در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان با بیان اینکه طی روزهای گذشته بارندگی خوبی در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق جنوبی داشتیم، اظهار داشت: کنگان سربیشه با 25 میلی متر بارش برف و مرکز استان با 19 میلی متر بیشترین بارش ها را داشتند.

 

وی با بیان اینکه به جز در چند شهر شمالی استان که بارندگی ها جزئی بود بقیه نقاط استان بارندگی های خوبی را شاهد بودیم، گفت: انتظار رگبار پراکنده تا پنج شنبه در برخی نقاط استان می رود.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفته آینده تا دوشنبه بارش نداریم، افزود: روند کاهش دما در استان ادامه خواهد داشت و انتظار است در سربیشه تا منفی 17 درجه سانتی‌گرداد را هم تجربه کنیم.

 

خندان رو با اشاره به اینکه دمای مرکز استان اواسط هفته آینده به منفی 12 درجه خواهد رسید، افزود: کاهش دما را در بیشتر نقاط استان برای هفته آینده خواهیم داشت و روز جمعه و شنبه سربیشه حداکثر دمای آن منفی دو خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه بیشترین کاهش دما در سربیشه و درمیان خواهد بود و نهبندان نیز هوا به صفر خواهد رسید، گفت: صبح دوشنبه انتظار بیشترین کاهش دما در استان داریم.

 

همچنین اسدالله جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این جلسه با بیان اینکه از ساعت 12 سه شنبه شب (۲۷ دی) اوج بارش برف را در محورهای مواصلاتی درمیان، بيرجند، سربیشه و نهبندان شاهد بودیم، گفت: محور ماهیرود بیشترین حجم بارش را داشت اما با تلاش همکاران راهداری، مسیر مصدود نشد.

 

وی با بیان اینکه حدود 230 نفر در محورها با 196 دستگاه در قالب 93 تیم راهداری تلاش کردند تا راههای شهری و روستایی باز باشد، ادامه داد: هم اکنون بیشتر راه‌ها باز است و مشکل خاصی نیست.

 

مدیرکل راهداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طی این یک روز 3500 کیلومتر راه را برف‌روبی کردیم و هزار و 60 تن نمک پاشی انجام شد، گفت: به دلیل اهمیت کنکور سراسری با همراهی فرماندارانُ راههای روستایی که اولویت داشتند بازگشایی شدند و هیچ راه روستایی غیرقابل تردد نداریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1247549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha