هنرمندان گلستانی به دیدار دو هنرمند برجسته گرگان رفتند

جمعی از مردم هنردوست استان گلستان امروز (پنجشنبه ۲۹ دی) در اقدامی خودجوش به دیدار «یحیی دیوانی» و «محمدرضا صمیمی» از مفاخر هنری گرگان زمین و از اساتید پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای استان گلستان و شهرستان گرگان در اقدامی خودجوش در راستای توجه و تکریم پیشکسوتان، امروز (پنجشنبه 29 دی) به دیدار یحیی دیوانی و محمدرضا صمیمی دو چهره و استاد فاخر هنری شهرستان گرگان رفتند و به آنان ادای احترام کردند و سلامتی و طول عمر را برای آنان خواستار شدند.

 

یحیی دیوانی هنرمند فاخر استان، متولد 1324 در محله‌ چهارشنبه‌ای شهرستان گرگان است. وی تا کنون جوایز و افتخارات ملی متعددی را کسب کرده و فعالیت‌های مختلفی را در طول بیش از نیم‌قرن فعالیتش در کنار اساتید و هنرمندان صاحب‌نام، در کارنامه‌اش دارد.

 

دیوانی کتاب زندگی‌نامه خود نوشت هنری‌اش با عنوان «سفره‌ دل» را تألیف و به همت نشر «قلم صحرا» در 190 صفحه در سال 1400 روانه بازار نشر کرده است.

 

محمدرضا صمیمی دیگر هنرمند برجسته استان، متولد 1325 و از بازیگران و کارگردان های پیشکسوت عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما است.

 

وی تاکنون جوایز و افتخارات ملی متعددی در بیش از نیم قرن فعالیت کسب کرده و کتاب زندگی نامه خود نوشت اش با عنوان «دوران عاشقی» به همت انتشارات بنام در 315 صفحه در سال جاری منتشر کرده است.

 

 

کد خبر 1247624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha