عوارض مصوبه پارلمان اروپا دامن نهادهای نظامی کشورهای اروپایی را می گیرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مصوبه پارلمان اروپا با واکنش جدی ایران مواجه خواهد شد گفت: عوارض این ماجرا، دامن نهادهای نظامی کشورهای اروپایی بویژه کشورهای که در منطقه ما فعال هستند را خواهد گرفت.

ابوالفضل عمویی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: به نظر می آید اروپایی ها دچار توهم شده بودند که اغتشاشات ایران می تواند منافع سیاسی برای اروپا داشته باشد ولی اکنون امنیت عمومی در ایران برقرار است و تلاش گروه‌های معاند برای آسیب زدن به امنیت ملی ایران ثمربخش نبوده است بر این اساس دست به اقدامات ایضایی می زنند تا در محافل بین المللی علیه کشور ما فشار تولید کنند و‌ برنامه های مختلفی را از مواضع حقوق بشری گرفته تا اقدام اخیر انجام دهند.

 

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مصوبه پارلمان اروپا جنبه الزام آور ندارد بلکه پیشنهادی به شورای اروپا است ولی به جهت اینکه وارد حوزه های امنیت ملی ما شده است ادعاهای خلافی را در مورد مباحث داخلی ایران داشته است حتما با واکنش جدی ما مواجهه خواهد شد.

 

 

وی ادامه داد: نکته کلیدی این است که خود مقامات اروپایی هم در مصوبه شان متوجه عوارض تصمیم شان در مورد سپاه پاسداران شده اند و به آن اشاره کرده اند ولی باید بدانند این عوارض جنبه های عینی تری پیدا خواهد کرد اگر سپاه پاسداران در فهرست تحریمها قرار گیرد. مجلس ایران حتما به این مسئله واکنش جدی خواهد داشت در اولین جلسه مجلس در روز یکشنبه هم کمیسیون امنیت ملی برای این موضوع جلسه خواهد داشت هم در صحن علنی نمایندگان به بررسی پیشنهادات موجود می پردازند.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عوارض  این ماجرا دامن نهادهای نظامی کشورهای اروپایی بویژه کشورهای که در منطقه ما فعال هستند را خواهد گرفت و این هزینه آنها را بیش از گذشته سنگین خواهد کرد.

کد خبر 1247635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha