بیان شیرین و نو باید در زمینه تبلیغ دینی مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام شریفی نیا گفت: مبلغانباید بیان شیرین و نو، را در زمینه تبلیغ دینی مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان تبلیغات اسلامی اشاره کردوگفت: خلاقیت و نوآوری، مهمترین راه برای جذب جوانان  ونوجوانان است.

 

امام جمعه آرادان با بیان اینکه همان‌طور که در قرآن کریم نیز تاکید شده و رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره داشتند، مبلغان باید به زبان مخاطبان صحبت کنند تا کلام شأن نفوذ داشته باشد اضافه کرد: جوانان و نوجوانان بخش عظیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند، آنها سرمایه‌های با ارزش جامعه و  آینده درخشان مملکت شمرده شده و از مهم‌ترین عوامل در توسعه و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور محسوب به‌شمار می‌آیند از این رو هدایت و تربیت صحیح جوانان و به‌کارگیری نیروها و استعدادهای آنان در پیشرفت آینده کشور بسیار مؤثر است.

 

وی با تأکید براینکه آن‌طور که مبلغان باید با یک جوان صحبت کنند قطعاً باید با یک جاهل و غافل تفاوت داشته باشد لذا می‌بایست در کار تبلیغی، اقتضائات درک شود ادامه داد: بهترین روش جذب جوانان، احترام گذاشتن و تحویل گرفتن و بها دادن و محبت، مشورت کردن و مشارکت دادن و واگذاری مسئولیت به آنان است.

 

حجت الاسلام شریفی نیا با بیان اینکه کلام مبلغان باید بیشتر بشارت دهنده باشد،  اضافهکرد: تولید فکر نو از دیگر موضوعاتی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مدیران فرهنگی کشورمان داشتند و می‌بایست مورد توجه نیز قرار گیرد.

 

امام جمعه آرادان تولید فکر نو و مسائل فاخر و ارزشمند در بسته بندی‌های متناسب با مخاطبان و گروه‌های هدف را از دیگر تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مدیران فرهنگی کشورمان  عنوان کردوگفت: کالاهای فرهنگی نیز باید در نوع ارائه، زیبا و مناسب باشند.

 

وی خطاب به مبلغان شهرستان آرادان نیز افزود: بیان شیرین و نو از دیگر موضوعاتی است که باید در زمینه تبلیغ دینی مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام شریفی نیا در ادامه ضمن اشاره به تروریستی اعلام شدن سپاه توسط پارلمان اروپا، بیان کرد:کشورهای غربی در پارلمان خودشان یک نیروی عزیز پرتوان و قدرتمند و مردمی یعنی سپاه را تروریست اعلام کردند که البته مخالف قرادادهای بین الملل است.

 

امام جمعه آرادان تصریح کرد: غرب همه توان خود را به کار گرفتند تا مخالفان نظام اسلامی را بشورانند و یک جنگ احزاب تمام معنی و تمام عیار را علیه ایران اسلامی برپا کنند که اقتصاد، فرهنگی و سیاست و شناختی و … را در درون خود داشته باشد اما مردم ایران اسلامی همراهی با این موضوع نداشتند.

 

وی  با بیان اینکه عدم همراهی مردم شکست بزرگی را به غرب تحمیل کرد، تاکید داشت: پارلمان اروپا از سر استیصال است که چنین اشتباه بزرگی را انجام داده و مطمئن باشند که بی جواب نخواهد ماند.

 

حجت الاسلام شریفی نیا افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی  باید غرب مواظب باشد که چه محاسباتی می‌کند چرا که در این چهار دهه به هر دری زدند نتوانستند کاری را صورت دهند و در نهایت نیز در مقابل ملت ایران اسلامی رسوا و بی آبرو شدند.

 

وی در خصوص دلایل این تصمیم پارلمان اروپا بیان کرد: پس از جنگ اوکراین و طولانی شدن این جنگ اروپایی‌ها دچار فلاکت و بیچارگی و درماندگی شده و عملاً به مردور آمریکا بدل شده‌اند و این چیزی نیست که مردم غرب بخواهند که مصداق آن هم راهپیمایی‌های مردم این کشورها است.

 

امام جمعه آرادان با بیان اینکه اروپا برای اینکه از بحث جنگ اوکراین و مخمصه رهایی یابند می‌خواهند فرافکنی کرده و جاده‌ای انحرافی برای مشغول کردن اذعان مردم خودشان ایجاد کند، بیان داشت: در زمان دموکرات‌ها اروپایی‌ها سعی کردند نقش پلیس بد را بازی کنند و دموکرات‌ها را آرام جلوه دهند لذا محاسبات مسئولان و مردم ایران را از طریق تشدید فشاد تغییر دهد.

 

به گفته وی سپاه پاسداران در جنگ ترکیبی و هم در جهاد تبیین، در تمام مدارس، مساجد و صحنه‌ها حضور جدی داشت و نگذاشت که خدشه‌ای به انقلاب اسلامی وارد شود و لذا دشمنان از همین باب، عصبانی هستند.

کد خبر 1247754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha