مساجد تاریخی کاشمر و بروسکن نیاز به استحکام بنا و مرمت دارند

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: مساجد تاریخی شهرستان های کاشمر و بروسکن نیاز به استحکام بنا و مرمت دارند.

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مساجد حوزه انتخابیه کاشمر و بروسکن گفت: مساجد جامع کاشمر، بروسکن و خلیل آباد تاریخی هستند و قدمت چندین ساله دارند. در واقع این مساجد جزء مساجد میراثی است. در برخی روستاها مثل روستای مظفرآباد یک مسجد و حوزه علمیه و بنای تاریخی دارد.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر مساجد حوزه انتخابیه هم فعالیت های دینی و مذهبی و هم فعالیت های هنری و فرهنگی دارند. کانون های فرهنگی و هنری مساجد و بسیج در این مساجد فعال هستند و فعالیت های خوبی را در این مساجد انجام می دهند.

 

وی تاکید کرد: این مساجد زیر نظر میراث فرهنگی هستند ولی در بحث بازسازی و مرمت آن گونه که باید به آنها توجه نمی شود. استحکام بنا، مرمت و بازسازی و فضاسازی بیرونی کارهایی بوده است که باید در این مساجد انجام می شد که نشد.

 

نیک بین گفت: متاسفانه انجام امور دینی در این مساجد ضعیف شده است و این نیز ممکن است به عملکرد بد روحانیون فعال در مساجد یا فعالیت گسترده تلویزیون و شبکه های مجازی برگردد.

 

وی با تاکید بر تقویت فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در این مساجد گفت: ما معتقدیم باید کارهای اجتماعی و فرهنگی و معرفتی در این مساجد بیشتر شود تا شناخت نوجوانان و جوانان ما را بیشتر کنیم و در همین راستا باید کانون های فرهنگی و هنری را تقویت کنیم.

کد خبر 1247956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha