وجود ۱۳۶ هزار مشترک طرح صدقات/بیش از ۲۶ هزار حامی با کمیته امداد زنجان همکاری می کنند

صالحی با اشاره به اینکه ۱۳۶ هزار مشترک طرح صدقات در استان زنجان وجود دارد، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان صدقه در استان جمع آوری شده است.

روح الله صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان به اقدامات کمیته امداد در خصوص جمع آوری و ساماندهی صدقات اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۳۶ هزار مشترک طرح صدقات در استان زنجان وجود دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با یادآوری اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان صدقه جمع آوری شده است، گفت: وجوهات حاصل از طرح صدقات در هر منطقه برای ارائه خدمات مورد نیاز خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند در بخش‌های مختلف همان مناطق هزینه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان زنجانی می‌توانند از طریق کد آنی پرداخت #۰۲۴*۸۸۷۷* و کد کیوآر اختصاصی از طریق تلفن همراه، صدقه خود را پرداخت کنند.

 

این مقام مسئول همچنین از حمایت کمیته امداد استان زنجان از ۴۵۰۰ یتیم و فرزند محسنین خبر داد و یادآور شد: ۲۶ هزار و ۲۸۹ حامی در قالب طرح اکرام ایتام و طرح محسنین با کمیته امداد همکار‌ی می کنند.

 

وی ادامه داد: سرانه دریافتی ایتام یک میلیون و ۵۸۲ هزار تومان و فرزندان طرح محسنین ۶۱۴ هزار تومان در ماه است و امسال با رشد ۳۳ درصدی مشارکت خیرین در این طرح مواجه هستیم.

 

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در طرح اکرام ایتام و محسنین، خیرین به صورت داوطلبانه حمایت از یک یا چند فرزند یتیم را برای مدت یک یا چند سال با کمک ماهیانه حداقل ۱۰ هزار تومان متقبل می شوند.

 

صالحی همچنین از ارائه خدمات حقوقی به خانواده های تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۱ مورد خدمت حقوقی به خانواده‌های مددجویان ارائه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: معاضدت حقوقی به مددجویان و خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت حمایت به ‌منظور احقاق حقوق جامعه هدف و آشنایی آنان با حقوق قانونی خود از اهداف اجرای این طرح است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با یادآوری اینکه ارائه خدمات حقوقی به مددجویان رایگان است، افزود: خدمات آموزش و آگاه‌سازی حقوقی و مشاوره حقوقی به مددجویان با رویکرد پیشگیرانه و ارتقاء آگاهی مددجویان تحت حمایت از مسائل حقوقی و قضایی ارائه می شود.

 

وی از دیگر خدمات کمیته امداد استان زنجان به مددجویان را تعمیر خانه های مددجویان خواند و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۲۹ مورد خدمت برای تعمیر خانواده‌های تحت پوشش این نهاد ارائه شده است.

 

صالحی افزود: خدمات تعمیرات مسکن این نهاد در قالب تعمیر مسکن جزئی و کلی و احداث فضای جانبی و مقاوم سازی مسکن و بهسازی مسکن روستایی ارائه شده است.

 

کد خبر 1248026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha