ارزآوری ۹ میلیون دلاری صادرات میگو برای گلستان/ ۲۷ پروژه آبزی‌پروری در استان افتتاح می‌شود

جباری با اشاره به صادرات یکهزار و ۸۰۰ تن میگو از استان گلستان از ارزآوری ۹ میلیون دلاری این محصول خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، اسماعیل جباری امروز (دوشنبه ۳ بهمن) در نشست با خبرنگاران عضو ستاد خبری دهه فجر استان اظهارکرد: برخی از ظرفیت‌های توسعه ای استان در سال های گذشته مغفول مانده است در حالیکه می توانیم با برنامه ریزی دقیق، برای توسعه اقتصادی و افزایش درآمد سرانه از ظرفیت آنها استفاده کرد.

 

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به ایجاد ۲ هزار و ۴۰۰ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در مزارع میگو، گفت: هدفگذاری امسال برای تولید میگو در استان ۲ هزار و ۸۰۰ تن بود اما توانستیم ۳ هزار و ۸۰ تن میگو در استان تولید کنیم.

 

وی افزود: فاز دوم سایت پرورش میگوی گمیشان در مساحت ۶ هزار هکتار برنامه ریزی شده که قرارگاه خاتم الانبیا (ص) زیرساخت های آن را ایجاد خواهد کرد.

 

جباری خاطرنشان کرد: هدفگذاری استان در زمینه پرورش میگو تولید ۲۰ هزار تن محصول و ایجاد ۱۸ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم است.

 

وی گفت: برای نخستین بار در استان پرورش ماهی در قفس در استان انجام شد. ما فرصت های زیادی برای رفع محرومیت ها و رسیدن به توسعه داشتیم اما از آن ها استفاده نشده است.

 

مدیرکل شیلات گلستان گفت: این استان مهد خاویار کشور بوده اما در ۲۰ سال گذشته فقط ۴ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری داشتیم اما در یکسال اخیر ۸ مزرعه با ظرفیت تولید ۳۰۰ تن خاویار ایجاد شد.

 

وی درباره پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر گفت: ۲۷ پروژه شیلاتی در این ایام با ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد.

 

کد خبر 1248416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha