۱۲ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی به بهره برداری می رسد

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اجرای عملیات کلنگ زنی و بهره برداری ۴۹ پروژه عمرانی خبر داد و گفت: ۱۲ پروژه عمرانی در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ سیدجواد پورنقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز دوشنبه در نشست خبری با موضوع تبیین برنامه های دهه فجر، از اجرای عملیات کلنگ زنی و بهره برداری 49 پروژه عمرانی خبر داد و گفت: 12 پروژه عمرانی در ایام دهه فجر و با اعتبار 320 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه با بهره برداری از تمام پروژه های این حوزه در مجموع 18 هزار مترمربع به فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی استان افزوده می شود، اظهارکرد: این پروژه ها از بیمارستان 64 تختخوابی راز و جرگلان با بالغ بر هفت هزار مترمربع  تا خانه بهداشت 75 متری روستای گز را شامل می شود.

 

پورنقی با اشاره به اینکه در حال حاضر با افتتاح 12 پروژه عمرانی این حوزه در ایام دهه فجر در سطح شهرستان‌های استان در مجموع  بالغ بر 4 هزار مترمربع به فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی استان اضافه می شود، این پروژه ها را از جمله فاز یک مرکز درمانی، فرهنگی آموزشی باباامان با اعتبار 68 میلیارد و 275 میلیون ریال اعلام کرد.

 

وی افتتاح بخش نوزادان بیمارستان بنت الهدی بجنورد با اعتبار 50 میلیارد ریال، سطح3 درمان ناباروری با اعتبار 98 میلیارد و 690 میلیون ریال، مرکز جامع سلامت روستایی بهکده رضوی با اعتبار 22 میلیارد و 18 میلیون ریال و مرکز جامع سلامت روستایی راستقان با اعتبار 23 میلیارد ریال را از دیگر پروژه ها نام برد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مرکز بهداشتی درمانی روستای الله وردیخان بجنورد هم با اعتبار 28 میلیارد ریال در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد، اظهارکرد: افتتاح پنج خانه بهداشت در روستاهای هنامه شیروان، بیدک گرمه، گرمخان، باداملق شیروان و گزآباد شهرستان مانه و سملقان با اعتبار تفکیکی 6 میلیارد ریال از دیگر پروژه هاست.

 

پورنقی همچنین به حوزه تملک دارایی اشاره کرد و با بیان اینکه سال گذشته در این بخش اتفاق بارزی رخ نداد چراکه پروژه چشمگیری در حوزه سلامت نداشتیم، اظهارکرد: اما امسال با تعریف ببمارستان هایی در راز و جرگلان و مانه و سملقان و اختصاص ردیف اعتباری، نگاه ویژه تری به این حوزه شده است.

 

وی، از رشد یک دهم درصدی شاخص کادر پرستاری، افزایش مطلوب پزشک عمومی، افزایش سرمایه گذاری در حوزه سلامت، صدور ۳۵ مجوز راه اندازی داروخانه، ۱۵ پله صعود در حوزه فناوری و تحقیقات و کسب رتبه سوم در حوزه فناوری سلامت بین دانشگاه های همطراز را از جمله موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی معرفی کرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به اهمیت موضوع عدالت در سلامت اشاره کرد و با بیان اینکه در این راستا اعتباراتی از محل محرومیت زدایی به استان تعلق گرفته، افزود: این اعتبارات در حوزه های خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت هزینه می شود تا شاهد ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به جامعه هدف باشیم.

 

وی به پوشش ۹۷ درصدی پزشک خانواده روستایی اشاره کرد و با بیان اینکه این رقم سال گذشته ۹۴ درصد بوده است، گفت: در حوزه پزشک خانواده شهری هم از ۵۰ درصد به ۶۸ درصد رسیده ایم.

 

پورنقی همچنین به مصوبات ۷۵۰ میلیارد تومانی سفر رییس جمهور به استان در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: تا کنون مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته است.

 

 

 

کد خبر 1248421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha