ثبت و تکمیل اطلاعات موسسات قرآن و عترت در سامانه حمد ضروری است

کرمیان،گفت: اطلاعات موسسات قرآن و عترت در سامانه حمد باید ثبت و تکمیل شود تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

محسن کرمیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به تمدید اعتبار مجوز‌ها و نیز تکمیل اطلاعات مؤسسات از جانب مدیران مراکز قرآنی،گفت: تمدید اعتبار مجوز‌ها و نیز تکمیل اطلاعات مؤسسات از جانب مدیران مراکز قرآنی تنها از طریق سامانه حمد پیگیری شود.

 

 مسئول دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،افزود:سامانه  حمد بزرگترین و به‌روزترین سامانه حوزه قرآن و عترت مؤسسات و کلاس‌های قرآن در کشور و یک سامانه کار راه‌انداز حتی برای شعب مؤسسات است، البته این مسئله به شرطی است که مؤسسات به‌صورت روزانه از این سامانه استفاده کرده و اطلاعات مربوط به خودشان حتی حضور و غیاب قرآن‌آموزان را بروزرسانی کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این سامانه تعداد کلاس‌های قرآن هر مؤسسه، تعداد کلاس‌های درس هر مربی قرآن و همچنین تعداد ساعات تدریس وی در طول هفته کاملا مشخص است. لذا، آماری که در آن وجود دارد برای بیمه قابل استناد است و به همین دلیل به فعالان قرآنی به‌خصوص مربیان قرآن بهتر کمک می‌کند تا سابقه کار خود را استخراج کند.

 

کرمیان ،تاکید کرد: مدیران مؤسسات علاوه بر بارگذاری اطلاعات خود در سامانه حمد باید برای عضویت صندوق اعتباری هنرمندان با مراجعه به سامانه حمد براساس شرایط و ضوابط مندرج در آیین‌نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر ثبت‌نام کنند.

 

مسئول دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،اظهار داشت: ایجاد زیرساخت و ثبت‌نام مربیان در سامانه حمد در بخش طرح بشری و پیگیری مؤسسه مجری از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی در تاریخ مقرر و از قبل اعلام شده را نسبت به اجرایی شدن این طرح پیگیری می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح بشری ، گفت: با توجه به اینکه طرح بزرگ «بشری» با موضوع شیوه نوین آموزش قرآن در زمینه روخوانی و روان‌خوانی از سوی دفتر آموزش و مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت در سراسر کشور در حال انجام است لذا مؤسسات قرآنی با توجه به رسالت خود در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی بین آحاد مردم می‌توانند با استفاده از روش «بشری» به این امر برسند.

 

کرمیان ، افزود: در این طرح شرکت‌کنندگان در طول زمان بسیار کوتاه و با بهترین و آسان‌ترین روش قرآن را آموزش می‌بینند، در تمام زمان‌ها و مکان‌ها قابل آموزش و در دسترس تمام گروه‌های سنی و فرهنگی مختلف و حتی افراد بی‌سواد و کم‌سواد قرار دارد که در این طرح که به ساده آموزی و از طریق شنوایی بدون جزوه برداری معروف است، مربیان با فراگیری ساده‌ترین روش روخوانی و روان‌خوانی آیات آشنا شده و به راحتی می‌توانند آنرا به قرآن آموزان بیاموزند.

 

کد خبر 1248443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha