مردم گیلان با خرید مرغ از تولیدکنندگان حمایت کنند

گلشنی ضمن درخواست از مردم گیلان برای خرید مرغ و حمایت از تولیدکنندگان گفت: روزانه به طور میانگین ۵۸۹ تا ۶۰۰ تن مرغ در استان گیلان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمد گلشنی شامگاه سه‌شنبه(۴ بهمن) در برنامه گفت‌و‌گوی اظهار داشت: در راستای تولید مرغ و با جوجه ریزی که سال گذشته اتفاق افتاد تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیون قطعه مرغ تولید شده که میزان آن نسبت به سال گذشته ۸.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

سرپرست بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه وضعیت حال حاضر نشان دهنده تولید و عرضه زیاد مرغ است افزود: به دلایل مختلف در حوزه عرضه و تقاضا شاهد کاهش قیمت مرغ هستیم.

 

گلشنی از تولید روزانه به طور میانگین ۵۸۹ تا ۶۰۰ تن مرغ در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: در حالت نرمال ۲۴۳ تن مرغ در داخل استان مصرف می‌شود و ۳۵۰ تن آن هم به بیرون از استان گیلان می‌رود که ۶۰ درصد از تولید مرغ گیلان را شامل می‌شود.

 

وی اذعان کرد: وضعیتی که هم اینک در خصوص عرضه و تقاضا مرغ اتفاق افتاده اگر ادامه دار باشد مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند، همچنین سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام طرحهایی را در حال اجرا دارند که خرید مرغ مازاد از جمله آن محسوب می‌شود.

 

سرپرست بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان ادامه داد: در راستای خرید مرغ مازاد از اتحادیه مرغداران استان گیلان ۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده است

 

گلشنی ابراز داشت: شرکت پشتیبانی امور دام هم برای حمایت از تولید داخلی اقدام به خرید مرغ کرده است که با قیمت بالاتر از نرخ مصوب انجام می‌شود به طوریکه در ماه گذشته سه هزار و ۳۰۰ تن مرغ آرین را خریداری کرده است.

 

وی خطاب به مردم استان گیلان اضافه کرد: اگر مرغ روی زمین بماند و مرغدار آسیب ببیند در نهایت تولید کننده مرغ و مرغدار برای تولید آینده و جوجه ریزی هیچ‌ برنامه ای نخواهد داشت بنابراین برای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از آسیب بیشتر به تولیدکنندگان از کلیه بخشهای مختلف به خصوص مردم گیلان تقاضا داریم با خرید مرغ از تولیدکنندگان مرغ حمایت کنند

 

 

کد خبر 1248778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha