ثبت نام اعتکاف تا ۱۴ بهمن ماه ادامه دارد

حجت الاسلام قدرتی، با اشاره به اینکه ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف از امروز آغاز شده و تا ۱۴ بهمن ماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می شود بیش از ۱۹ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام مهدی قدرتی، در ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی ستان اظهارداشت:  ۱۰۰ مسجد لرستان میزبان مراسم اعتکاف خواهند بود و البته تعداد این مساجد افزایش می یابد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: در هر مسجد پنج برنامه ویژه، سه سخنرانی برای صبح، دو جلسه مناسبتی و… را برگزار می شود و فضا سازی معنوی، تشریح دستاوردهای نظام با جهاد تبیین و … در این مراسم مورد توجه است.

 

وی با بیان اینکه ثبت نام اعتکاف از امروز شروع و تا ۱۴ بهمن ادامه دارد، گفت: پیش بینی بر این است که ۱۹ هزار نفر و شاید بیشتر در مراسم اعتکاف حضور پیدا کنند.

 

حجت الاسلام قدرتی بر ضرورت پوشش رسانه‌ای مراسم اعتکاف نیز از سوی رسانه‌ها تأکید و عنوان کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی مراسم اعتکاف از جمله صدا و سیمای مرکز لرستان پای کار باشند و اقدام به پخش و تولید محتوا در این رابطه کنند.

 

وی به اهمیت نقش رؤسای دانشگاه‌های استان و آموزش و پرورش در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و عنوان داشت: مراسم اعتکاف برای زندانیان نیز برگزار می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بر ضرورت تهیه افطار و سحر از سوی دستگاه‌های عضو ستاد مانند سازمان صمت، شرکت غله، کمیته امداد، اوقاف، جهاد کشاورزی تأکید کرد و گفت: تهیه دستور العمل بهداشتی مراسم توسط علوم پزشکی و هلال احمر و در اختیار قرار دادن آمبولانس، ماسک. تب سنج، مایحتاج بهداشتی مساجد و … در اختیار معتکفین و مساجد از دیگر اقدامات لازم است.

 

حجت الاسلام قدرتی گفت: تأمین روشنایی مساجد، رفع مشکل آب و گاز مساجد، جمع آوری زباله در مساجد، شستشوی حیات و درب مساجد، تأمین امنیت معتکفین از سوی نیروی انتظامی و نهادهای متولی و … از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1248939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha