رهبران مسلمان جهان، هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کردند

«رهبران مسلمان جهان» در یک نشست مجازی هتک حرمت به قرآن کریم در کشورهای سوئد و هلند را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، رهبران مسلمان جهان نشست مجازی را به دعوت ریاست امور دینی ترکیه و با مشارکت 103 نفر از 70 کشور جهان روز گذشته(چهارشنبه پنجم بهمن) برگزار کردند.

شرکت کنندگان این نشست در بیانیه اختتامیه، توهین به قرآن کریم در سوئد و هلند را محکوم کردند و این اقدام را جنایت غیرانسانی علیه اعتقادات،قانون و ارزش‌های جهانی دانستند.

 

علی ارباش، رئیس امور دینی در ترکیه با قرائت بیانیه اختتامیه این نشست گفت: ما به شدت اهانت به ساحت قرآن کریم را محکوم می کند و مخالفت خود را از این اقدام شنیع اعلام می کنیم.

در این بیانیه آمده است: اجازه به اینگونه اقدامات غیر انسانی و حتی اجرای آن دربرابر دیدگان پلیس بی مبالاتی شرم آور است.

 

این بیانیه تاکید دارد که بی احترامی و بی تفاوتی به اندازه‌ای که کتاب مقدس یک دین مورد تعرض قرار گیرد، نشانه آشکار دوری از ارزش‌هایی مانند حقوق بشر و حاکمیت قانون است.

در این بیانیه آمده است: درصورت تاخیر در مبارزه با این ذهنیت متلاطم که ارزش‌های انسانی و اخلاقی را نادیده می گیرد و خصومت با اسلام و مسلمانان را رها نمی کند، حملات به طور فزاینده ادامه خواهد یافت.

 

براساس این بیانیه، تناقضات و شوک هایی که اخیرا در برخی از کشورهای اروپایی در زمینه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مشاهده شده است، نگران کننده است.

در این بیانیه آمده است: مسلمانان در مقابله با این حملات سیستماتیک هرگز به ابزارهای غیرقانونی متوسل نخواهند شد و دفاع از حقوق و اعتقادات و ارزش های جهانی خود را با حکمت و بصیرت ادامه می دهند.

 

«ادوین واگنسولد» رهبر هلندی گروه راست افراطی اروپائیان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب «پگیدا» روز دوشنبه گذشته یک نسخه قرآن کریم را در لاهه پاره کرد. و روز شنبه گذشته نیز «راسموس پالودان» دانمارکی- سوئدی در برابر سفارت ترکیه در سوئد یک نسخه قرآن کریم را با حمایت شدید پلیس این کشور آتش زد.

 

کد خبر 1248995

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha