آنکارا تحقیقاتی را علیه عاملان سوزاندن قرآن کریم آغاز کرد

دادستان عمومی آنکارا تحقیقاتی را علیه عاملان اهانت کننده به قرآن کریم در دانمارک، سوئد و هلند آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ترک پرس، دادستان عمومی آنکارا، پایتخت ترکیه، علیه راسموس پالودان و ادوین واگنسولد که با سوزاندن قرآن کریم در دانمارک، سوئد و هلند به قرآن کریم توهین کردند، تحقیقاتی را آغاز کرد.

 

دادستان عمومی آنکارا در بیانیه ای اعلام کرد: راسموس پالودان، این رهبر حزب افراطی دانمارک کاریکاتور توهین‌ آمیز به حضرت محمد (ص) را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم کشید و قرآن کریم را در 21 ژانویه سوزاند و ما در این باره تحقیقات خود را آغاز کرده ایم.

 

وی تأیید کرد: تحقیقات علیه مظنونان طبق آنچه در قانون مجازات ترکیه به بهانه «تحریک عمومی به نفرت و دشمنی بین مردم و توهین به مقدسات مذهبی که بخشی از مردم به آن اعتقاد دارند» آغاز شده است.

 

گفتنی است، راسموس پالودان رهبر حزب راست افراطی دانمارک، هفته گذشته بعد از نماز جمعه مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ  به پیامبر اکرم(ص) اهانت کردند و یک مسجد در دانمارک قرآن کریم را آتش زدند. این فرد موهن همچنین، چند روز پیش نیز در مجاورت ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم، قرآن کریم را آتش زد. پالودان این اقدام را با موافقت پلیس و تحت تدابیر امنیتی شدید انجام داد.

 

وی به تلاش ادوین واگنسولد، رهبر گروه افراطی ضد اسلام «پگیدا» در هلند برای سوزاندن قرآن کریم در مقابل ساختمان پارلمان هلند اشاره کرد و گفت که وی با ممنوعیت نیروهای پلیس رو به رو شد، اما پس از آن در 31 دی ماه به قرآن کریم اهانت کرد.

کد خبر 1250374

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha