صندوق توسعه کشاورزی، ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان گفت: امسال صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این شهرستان، ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

محسن ناصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: تسهیلات پرداخت شده به 700 نفر از کشاورزان در زیربخش های این مجموعه با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 11 ماهه است.

 

 

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان عنوان کرد: تا سال گذشته سرمایه این صندوق، ۸۲ میلیارد ریال بود و اینک به ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که عملکرد، استقبال و تقاضای مردم و سود صندوق از جمله علل افزایش آن است.

 

 

ناصری با بیان اینکه شاکله سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ترکیبی از بخش خصوصی و دولت است خاطرنشان کرد: در مجموع میزان سرمایه ۵۷ درصد از تشکل‌ها و ۴۳ درصد نیز سهام دولت می تواند باشد.

 

 

وی افزایش بهره وری سرمایه و منابع مالی سهامداران، کمک به تولید کنندگان در مواقع بحران در قالب اعتبارات دولتی، ارتقای بهره وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، اعطای تسهیلات به موقع به تولید کنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از جمله اهداف تشکیل این صندوق عنوان کرد.

 

 

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان گفت: این صندوق از ابتدای تاسیس تاکنون، ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۱ ماه در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی، باغبانی، زراعت، طیور و شیلات پرداخت کرده است.

 

 

ناصری اضافه کرد: شرایط پرداخت تسهیلات و عضویت در صندوق کشاورز بودن و زیرمجموعه این حوزه می باشد که سقف تسهیلات برای هر نفر تا ۵۵۰ میلیون ریال است.

 

 

وی با بیان اینکه صندوق شهرستان از لحاظ میزان سرمایه و تعدام سهامدار در بین ۸ صندوق های شهرستان های استان رتبه نخست و در کشور جزو ۵ صندق برتر است عنوان کرد: با توجه به تورم درخواست افزایش سرمایه را جهت ارائه خدمات بهتر به سهامداران داریم، امکان افزایش ۵۰ میلیارد ریال سرمایه توسط مردم موجود می باشد ولی دولت منابع ندارد.

 

 

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شیروان آبان ماه ۹۳ با سرمایه اولیه ۱۷ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال تشکیل شد که هم اکنون تعداد کل سهامداران صندوق هزار و ۱۰۰ نفر هستند که ۷ تشکل حقوقی و الیاقی حقیقی می باشند.

 

 

کد خبر 1249152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha