۱۳۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی توانمند شدند

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از خارج شدن یک هزار و ۳۰۰ خانواده از گردونه حمایت این نهاد به دلیل قدرتمند شدن در کسب درآمد و کارآفرینی از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد عرب امروز یک‌شنبه (۹ بهمن) به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: خوشبختانه در مدت ۹ ماهه امسال به دلیل توانمندسازی شغلی و توانایی ادامه زندگی حدود یک هزار و ۳۰۰ خانوار از گردونه حمایتی کمیته امداد استان خارج شده اند و برخی نیز جزو کارآفرین های موفق استان مشغول به فعالیت هستند.

 

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به این که ۴۰ هزار و ۸۲۹ خانوار با تعداد ۹۲ هزار و ۳۸۷ نفر مستمری بگیر و تحت حمایت های امداد هستند، افزود: در ۹ ماهه امسال به یک هزار و ۴۴۱ نوعروس به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند.

 

 

وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی سه هزار و ۲۶۴ خانوار روستاییان و عشایر به ارزش ۵۲ میلیارد ریال پرداخت می شود، افزود: تعداد ۲ هزار و ۵۴۸ بیمار صعب العلاج و پرهزینه و ۱۱۶ بیمار خاص تحت حمایت امداد هستند که در ۹ ماهه امسال ۲۳ هزار و ۷۳۱ نفر خدمات به مبلغ ۴۷ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال دریافت کرده اند.

 

به گفته وی سه هزار و ۹۴۹ نفر در ۹ ماهه امسال از تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به مبلغ ۳۲۹ میلیارد ریال استفاده کردند.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات به چهار هزار کودک زیر ۵ سال و یک هزار و ۵۰۰ مادر باردار و شیرده دارای سوء تغذیه افزود: در این زمینه ۵۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی به توزیع لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان در مدت ۹ ماهه امسال اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال ۴۳۰ یخچال، یک هزار و ۱۸۳ کولر آبی، یک هزار و ۹۰۰ بخاری و ۹۰۰ آبگرمکن در مجموع به مبلغ ۱۳۱ میلیارد ریال میان مددجویان توزیع شده است.

 

عرب با اشاره به برون سپاری های این نهاد در جهت چابک سازی سازمانی و واگذاری امور به مردم افزود: به ۱۵ هزار پرونده مددجو از طریق مراکز نیکوکاری رسیدگی می شود.

 

 


 

کد خبر 1249336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha