ساخت مساجد باید بر مبنای دسترسی مردم باشد نه سرانه

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: برای ساخت مسجد باید بر روی دسترسی مردم متمرکز شد نه سرانه؛ چراکه ممکن است منطقه ای به لحاظ سرانه نیاز به مسجد نداشته باشد اما به لحاظ دسترسی، مسافت دور و سخت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ محمدرضا حسین نژاد، امروز یک شنبه در نشست شورای اداری استان با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه فجر انقلاب، گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال باید پرشورتر از همیشه برگزار شود چراکه اهداف معنوی انقلابی که در سال 42 کلید خورد از اهداف مادی آن مهم تر است.

 

استاندار خراسان شمالی به تقسیم کار انجام شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: تمام ادارات و دستگاه ها بر اساس تقسیم کار صورت گرفته برنامه های میدانی و تبلیغاتی خود را انجام دهند و تیم بررسی و ارزیابی هم موظف است تمام برنامه ها را رصد کند.

 

وی بر فضاسازی در ادارات و نصب پرچم بر سر درب ادارات تأکید کرد و اظهارداشت: همه مدیران و مسئولان باید در این ایام برنامه سرکشی از خانواده شهدای انقلاب را در دستور کار داشته باشند.

 

استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به اهمیت فریضه نماز از مدیران خواست ساعت برگزاری جلسات را به گونه ای برنامه ریزی کنند که مدیران امکان حضور در نماز جماعت ادارات خود را داشته باشند.

 

حسین نژاد با اشاره به تذکر مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی مبنی بر کمبود مساجد در بجنورد و شهرستان ها تأکید کرد: برای ساخت مسجد باید بر روی دسترسی مردم متمرکز شد نه سرانه؛ چراکه ممکن است منطقه ای به لحاظ سرانه نیاز به مسجد نداشته باشد اما به لحاظ دسترسی، مسافت دور و سخت باشد.

 

وی بر برنامه ریزی دقیق راه و شهرسازی در این حوزه تأکید کرد و گفت: در دراز مدت هم می توان از ظرفیت خیران بهره مند شد.

 

استاندار خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی نباید فقط به اعتبارات تملک و دارایی بسنده کنند، اظهارداشت: سهم خراسان شمالی از اعتبارات ملی زیر هشت دهم است که این اصلا خوب نیست و باید سهم استان را از اعتبارات ملی افزایش دهیم.

 

 

کد خبر 1249369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha