باید معروف ها و منکر ها در سازمان ها احصاء شود

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه باید معروف ها و منکرها در سامان ها احصاء شود، گفت: باید در این زمینه آموزش های کافی داده شود تا تاثیر و بازخورد آن مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امروز در جلسه ستاد اعضای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل دیوان محاسبات استان لرستان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین مبین اسلام است که ماندگاری دیگر واجبات بسته به این دو است.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: به تعبیر امام علی(ع) همه واجبات در مقابل فریضتین امر به معروف و هی از منکر مثل قطره در برابر دریا است.

 

وی ادامه داد: همه انسان‌ها ملزم به نهی از بدی‌ها و دعوت به خوبی‌ها هستیم اما متأسفانه به دلیل اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی کافی در این خصوص نداشته‌ایم شاهدیم که در بخش‌هایی از جامعه این دو واجب خیلی کم دیده می‌شود.

 

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: چون شناخت و آگاهی کافی انجام نشده برخی از مردم فکر می‌کنند در خصوص این دو واجب تکلیفی ندارند.

 

وی ادامه داد: در ابتدا بایستی  معروف ها و منکر ها در سازمان احصاء شود و آموزش های کافی داده شود تا تاثیر و بازخورد آن مشخص شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: از همه‌ی کارکنان دولتی انتظار داریم در بخش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و تبیین این دو فریضه الهی ما را کمک کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: با تاکید بر اینکه این دو واجب مظلوم واقع شده، تصریح کرد: به امر به  معروف و نهی از منکر در جامعه خیلی توجه نشده است و   بخشی از نابسامانی‌های جامعه به این دلیل است که این دو واجب خیلی اجرا نمی‌شود و بدون شک اگر به این دو واجب عمل شود خیلی از ناهنجاری‌ها، به هنجار تبدیل  می‌شود.

کد خبر 1249392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha