بررسی فرآیند چاپ قرآن کریم با استفاده از فناوری خط بریل در الجزایر

وزیر آموزش و پرورش ، وزیر امور مذهبی و وزیر آموزش فنی و حرفه ای الجزایر به منظور پیگیری پیشرفت فرآیند چاپ قرآن کریم با استفاده از فناوری خط بریل نشستی را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النهار، الجزایرنشستی در خصوص چاپ قرآن کریم به روش خط بریل با حضور «عبدالحکیم بلعبد» وزیر آموزش ‌وپرورش، «یوسف بلمهدی» وزیر امور مذهبی و «یاسین مرابی» وزیر آموزش فنی و حرفه‌ ای  برگزار شد.

 

بر اساس بیانیه وزارت آموزش و پرورش این کشور، این نشست به منظور پیگیری پیشرفت فرآیند چاپ قرآن کریم با استفاده از خط بریل برگزار شد.

 

این طرح از سوی «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در جلسه کابینه در تاریخ ۱۰ آوریل سال ۲۰۲۲ پیشنهاد داده شده بود.

 

تبون به دولت دستور داد که فوراً به سمت پیشرفت چاپ خط بریل، برای نابینایان در سطح ملی، در جهان عرب، در آفریقا و حتی در سطح بین‌المللی حرکت کنند و شروع به چاپ با این فناوری برای قرآن کریم و احادیث نبوی بکنند.

 

وزیر آموزش و پرورش از اقدامات و تلاش وزرا برای انجام این کار تشکر و قدردانی کرد.

 

وی تاکید کرد که دفتر ملی انتشارات مدارس مطابق با دستورات نخست وزیر در تلاش است این کار را در مهلت های تعیین شده تکمیل کند.

 

وزیر امور دینی و اوقاف نیز از وزارت آموزش ‌وپرورش برای انجام این کار مهم قدردانی کرد.

 

بنابراین گزارش، بازرس کل وزارت آموزش‌ وپرورش الجزایر قرار شد تا روند پیشرفت کار کمیته فنی را روزانه پیگیری و کنترل کند و پیشرفت روزانه این کار را به اطلاع وزیر آموزش و پرورش برساند.

کد خبر 1249617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha