تکریم بانوان حامی عفاف و حجاب در خراسان جنوبی

خسروی گفت: طی دهه مبارک فجر از برترین های عفاف و حجاب در ورزش بانوان و بانوان حامی این موضوع در خراسان جنوبی تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدحسین خسروی امروز سه شنبه (۱۱ بهمن) در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: برنامه هایی برای دهه فجر امسال در نظر گرفتیم که قابل اجرایی باشد و برای مردم شبهه ایجاد نکند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: به منظور بزرگداشت دهه فجر ۴۲۷ برنامه در سطح خراسان جنوبی اجرا می شود که مرکز استان میزبان برگزاری ۲۲۷ برنامه خواهد بود.

 

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره استعدادیابی، مسابقات ورزشی از جمله جام فجر و جام مینی فوتبال محلات از مهم ترین برنامه های دهه مبارک فجر در استان است.

 

خسروی به بحث تکریم بانوان حامی عفاف و حجاب گفت: طی دهه مبارک فجر از برترین های عفاف و حجاب در ورزش بانوان و بانوان حامی این موضوع در خراسان جنوبی طی مراسمی تجلیل خواهد شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری جشنواره های ناردونه با راه اندازی ۵۰ غرفه به منظور کمک به بحث اشتغال جوانان و حمایت از کسب و کارهای کوچک در دستور کار قرار دارد و عواید این طرح به روستاهای محروم منتقل می شود.

 

وی در خصوص خانه های ورزش روستایی گفت: طی دهه مبارک هشت باب خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود و پنج پروژه ورزشی به اعتبار ۱۹۵ میلیارد ریال در استان به بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان داشت: طی دهه مبارک فجر ۳۰ کارگاه آموزشی با بحث ازدواج جوانان در سطح استان اجرا خواهد شد.

 

بهداشتی که با انقلاب به نقاط محروم رسید

سیدمحمد موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در نشست خبری به وضعیت بهداشت و درمان در بعد و قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با کمک رسانه طی ۴۴ سال اخیر اقدامات بسیاری در بخش بهداشت و درمان جامعه انجام شده است و دور دست ترین نقاط بحث بهداشت را رعایت می کنند.

 

وی ادامه داد: بحث رعایت بهداشت امروز به یک فرهنگ تبدیل شده است و مقوله های بهداشتی بسیار مهمی در نظام جمهوری اسلامی با کمک رسانه ها امروز فرهنگ سازی شده است.

 

موسوی میرزایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سال ۶۵ تاسیس شده است، افزود: در حال حاضر ۶۵ کد رشته در این دانشگاه وجود دارد و چهار هزار و ۱۲ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان داشت: در بُعد آموزشی توانسته ایم قدم های بسیاری در خراسان جنوبی برداریم و قبل از انقلاب برای گرفتن تخصص باید افراد به خارج از کشور می رفتند اما اکنون به لطف انقلاب رشته های تخصصی بسیاری در شهر بیرجند وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال اخیر مجوز دانشگاه علوم پزشکی برای قاین صادر شده است، ادامه داد: به دنبال این هستیم تا این مجوز را برای شهرستان فردوس نیز دریافت کنیم.

 

موسوی میرزایی در ادامه گفت: در حال حاضر ۳۲۹ خانه بهداشت در خراسان جنوبی مشغول به ارائه خدمات بهداشتی هستند و ۱۰۳ مرکز جامع سلامت در این استان فعال است و در حال حاضر یک هزار و ۶۷۸ تخت بیمارستانی دولتی در استان وجود دارد.

 

وی با اشاره به برنامه های دهه فجر گفت: دیالیز و ICU شهرستان طبس وارد فاز بهره برداری می شود تا مردم این شهرستان بتوانند از خدمات این بخش ها استفاده کنند.

 

موسوی میرزایی در پایان عنوان کرد: طی ۲ ماه اخیر ۸۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های بهداشت و درمان خراسان جنوبی توانستیم دریافت کنیم و طی یکسال اخیر ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات وارد استان شده است.

 

 

کد خبر 1249766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha