برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع شاندرمن

حجت‌الاسلام فنایی گفت: مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع شاندرمن برگزار می شود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: مسجد جامع شاندرمن همچون سنوات گذشته میزبان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن، اعتکاف را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: بعد از اینکه نظام جمهوری اسلامی در ایران مستقر شد و انقلاب به پیروزی رسید، در طول این سالها دستاوردهای زیادی در عمران و آبادی میهن اسلامی و همچنین دستاوردهای معنوی زیادی هم داشته‌ایم که یکی از آنها رونق بخشی به اعتکاف است.

 

وی با بیان اینکه اعتکاف به معنی گوشه‌گیری است و انسان مدتی را منقطع از دنیا در گوشه‌ای از خانه خدا به عبادت و بندگی می‌پردازد، گفت: این عبادت تاثیر بسزایی در تغییر و تحول افراد دارد.

 

حجت‌الاسلام فنایی تصریح کرد: همان دعایی که در زمان تحویل سال نو(یا مقلب القلوب و الاحوال...) می‌خوانیم، اعتکاف ترجمان حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ است که در انسان یک حالت دگرگونی ایجاد می‌کند.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه اعتکاف مایه نجات از جهنم است، خاطرنشان کرد: در روایات ذکر شده کسی که از روی اعتقاد و ایمان معتکف شود خداوند گناهان گذشته و آینده فرد را مورد آمرزش قرار می‌دهد.

 

 

کد خبر 1249818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha