شناخت و اطلاع درست از انقلاب اسلامی، ارزش بالای آن را برای جوانان روشن خواهد کرد

صحرایی گفت: شناخت و اطلاع درست از انقلاب اسلامی، ارزش بالای آن را برای جوانان روشن خواهد کرد، اگر بخوبی تبیین شود که انقلاب اسلامی چه گوهری است و جامعه را در چه جایگاهی ارزشمندی قرار داده، عشق و علاقه عمومی به اسلام و انقلاب قلبی خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه به نقل از اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی ، با بیان اینکه باید جشن‌های سالروز پیروزی انقلاب ویژه برگزار شود، گفت: باید جشن انقلاب را خوب برگزار کنیم، چون انقلابی کرده‌ایم که جهان را تکان داده است.

 

استاندار کرمانشاه، تاکید کرد: دهه فجر فرصت خوبی برای آگاهی دادن به جامعه در مورد تاثیر انقلاب در زندگی فردی و اجتماعی آنان است، چون تنها در سایه آگاهی می‌توان انتظار داشت مردم، انقلابی که برای آن جان و مال داده‌اند، را دوست داشته باشند و برای اقتدار بیشتر آن تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه باید ایمان جامعه به اسلام و انقلاب آگاهانه باشد، گفت: باید جامعه به ویژه جوانان به سمت و سویی هدایت شوند که آگاهانه انقلاب را دوست داشته باشند.

 

صحرایی ادامه داد: اگر بخوبی تبیین شود که انقلاب اسلامی چه گوهری است و جامعه را در چه جایگاهی ارزشمندی قرار داده، عشق و علاقه عمومی به اسلام و انقلاب قلبی خواهد شد و در این صورت است که جوانان می‌توانند ادامه دهنده راه انقلاب باشند.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای تداوم راه اسلام و انقلاب به چهره‌های اندیشه‌ورز احتیاج داریم، اظهار کرد: در آستانه دهه فجر باید با جهاد تبیین شرایطی را مهیا کنیم که جامعه به ویژه جوانان در مورد گذشته، حال و آینده خود اندیشه‌ورزی کنند.

 

وی، افزود: در جامعه امروز کمتر جوانی را می‌توانیم پیدا کنیم که بتواند در مورد پیشینه و سبک زندگی گذشتگان خود حرف بزند. وقتی جوانان از شیوه زندگی گذشتگان خود مطلع نیستند، نخواهند توانست زندگی خود را با آنها مقایسه کرده و به تاثیر انقلاب در زندگی شخصی خود ایمان داشته باشند.

 

صحرایی با بیان اینکه باید جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را با واقعیت های زندگی در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا کنیم، گفت: کمتر کسی هست که صف‌های طولانی نانوایی در سالهای دهه ۶۰ کرمانشاه، خیابان‌های با تعداد معدود خودرو این شهر، حضور پزشکان هندی و یا حداقلی بودن افراد با سواد در کرمانشاه را به یاد نداشته باشد.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در دوران بعد از پیروزی انقلاب، گفت: شاید برخی منتقدان پیشرفت‌های فعلی کشور را نشات گرفته از در حال پیشرفت بودن دنیا بدانند، اما واقعیت این است که بر اساس مستندات موجود ما در دوران حکومت شاهنشاهی از نظر بسیاری شاخص‌ها و خصوصا از نظر علمی بسیار عقب افتاده بودیم و  هیچ جایگاهی در دنیا نداشتیم، اما امروز زیر سایه انقلاب از نظر شاخص سرعت رشد علمی از دنیا جلو افتاده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه ایمان به انقلاب باید آگاهانه و همراه با تعهد باشد، گفت: اگر جامعه و به خصوص جوانان به انقلاب و آرمانهای آن واقف باشند، اگر اغتشاشی هم بشود جوان انقلابی ما نه فقط با اغتشاشگران همراه نمی‌شود، بلکه احساس تعهد کرده و برای مقابله با اغتشاشگران به میدان می‌رود.

 

کد خبر 1249905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha