خسارت به  بیش از ۴۰۰  خانوار تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران در زلزله‌های اخیر خوی/ اجرای ۸۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه فجر

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی گفت: طبق ارزیابی اولیه در اثر زلزله ۵.۹ ریشتری خوی به مساکن ۴۴۰ خانوار تحت پوشش بنیاد شهید و ایثارگر خسارت زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی،حجت الاسلام داوود میرزایی( ۱۱بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: طبق ارزیابی اولیه در اثر  زلزله ۵.۹ ریشتری خوی به مساکن ۴۴۰ خانوار تحت پوشش بنیاد  شهید و ایثارگر خسارت زده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت:  واحد های مسکونی آنها ۲۰ تا۸۰ درصد آسیب دیده اند که برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ خانوار تحت پوشش و آسیب دیده زلزله خوی از دهک‌های پایین جامعه و معیشت بگیر هستند و واریز یک کمک معیشتی به این دهک از افراد تحت پوشش هستیم که امیدواریم نتیجه بخش شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان با بیان اینکه ۸۰عنوان برنامه در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان برگزار می شود، گفت:  دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یاد واره ها، تجلیل از گروه های جهادی، ایثارگری ، پخش مستند و فیلم کوتاه ، احرای طرح سپاس و پایش سلامت افراد تحت پوشش بنیاد شهید از جمله این برنامه ها هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان ۱۲هزار شهید بومی ثبت و شناسایی شده است،تصریح کرد: ۶۹۴ نفر از این شهدا زن و ۹ هزار و ۳۴۶ شهید مرد هستند و در استان ۸ هزار و ۲۱۴نفر جانباز بالای ۲۵درصد و ۱۲ هزار و ۴۰۸جانباز زیر ۲۵درصد داریم.

این مسئول افزود: در سال جاری ۲۱۵میلیارد تومان برای وام اشتغال استان  تخصیص یافته که ۱۲۰نفر به بانک جهت دریافت وام معرفی شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرزایی تصریح کرد: نسل جوان باید بداند که انقلاب اسلامی با چه ایثارگری ها و جانفشانی‌هایی نهادینه و چه هزینه هایی برای حفظ استقلال، آزادی و تامین امنیت کشور پرداخت شده است؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و جانفشانی ایثارگران، توانسته است در اقتدار کامل باورهای ارزشی خود را به جهان دیکته کند.

کد خبر 1249928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha