اهدای ۴۰۰ جهیزیه به زوج های جوان/ واقفین باید در حوزه اجتماعی وقف کنند

معممی مقدم گفت: واقفین باید در حوزه دانش بنیان و حوزه های اجتماعی که زندگی روزمره مردم با آن گره خورده وقف کنند.

رضا معممی مقدم شامگاه امروز (سه شنبه 11 بهمن) در حاشیه جشن ازدواج۱۲ زوج جوان گلستانی که با کمک واقفین و خیرین در گرگان برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: نیات موقوفات به 15 دسته کلی تقسیم می شود که فقط یک دسته آن بحث مسائل مذهبی و تعزیه شعائر دینی است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: حوزه های اجتماعی و عمرانی نیز در اوقاف وجود دارد و از دانشجویان و دانشگاهیان و مردم مظلوم فلسطین و جبهه های مقاومت هم حمایت می شود.

 

وی ادامه داد: با افزایش روز به روز نیازمندی های مردم باید اولویت اوقاف انجام موقوفات اجتماعی باشد.

 

معممی مقدم با بیان اینکه در موضوعات مذهبی از جمله سیدالشهدا به بلوغ لازم رسیده ایم و دیگر نیاز نیست، تاکید کرد: واقفین باید در حوزه دانش بنیان و حوزه های اجتماعی که زندگی روزمره مردم با آن گره خورده وقف کنند که می تواند کمک کار و کارساز باشد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح زائران حرم حسینی، گفت: امسال 560 نفر از کادر بهداشت و درمان به عتبات عالیات اعزام شدند و در طرح رضوی نیز یک هزار و 50 نفر به مشهد مقدس رفتند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از کارکردهای جدی وقف توجه به بعد اجتماعی مردم است و در زمینه های آزادی زندانیان، تامین جهیزیه، امور معیشتی و ساخت مسکن در این سال ها نقش آفرین بوده است.

 

وی ادامه داد: در استان گلستان نیز 12 زوج با اهدای بسته های خوب از لحاظ کمی و کیفی وسایل تهیه شده به سمت زندگی شان بدرقه می شوند.

 

معممی مقدم گفت: در سطح کشور نیز 400 سری جهیزیه تقدیم زوج های جوان می شود و بیش از 20 هزار سبد غذایی نیز توزیع می شود.

 

وی افزود: اگر چه ماموریت اصلی اوقاف در حوزه و مولفه ازدواج آسان نیست، این مسئله جزو ماموریت های فرعی اوقاف است.

 

کد خبر 1249961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha