توجه ویژه به مساجد در طرح های فرهنگی

ابوالقاسمی با اشاره به حمایت از طرح های فرهنگی و توجه ویژه به مساجد در این طرح ها گفت: ما از تمامی طرح های مطرح شده فرهنگی در این بخش حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد ، محمد صادق ابوالقاسمی بخشدار مرکزی یزد شب گذشته در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: بخش مرکزی بالای ۲۵ هزار هکتار وسعت دارد و دو دهستان  و ۱۲ روستا دارا است.

 

وی افزود: این ۱۲ روستا بالای ۷۰ هزار نفر جمعیت دارند که نشان از حجم فعالیت ما است.

 

بخشدار مرکزی یزد ادامه داد: پرجمعیت ترین روستای جنوب کشور هستیم که اکرمیه ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.

 

ابوالقاسمی بیان کرد: بالای هزار هکتار گلخانه مجوز دار در این بخش وجود دارد که تقریبا صددرصد آن به صورت قطره ای آبیاری می شوند و چندین هکتار نیز به روش هیدروپونیک آبیاری می شود.

 

وی ادامه داد: ما قدیمی ترین سند مشخص دین اسلام در ایران را در فهرج داریم که قدیمی ترین مسجد ایران است و مجموعه شهدا نیز به ۲۵ سال قبل از کربلا بر می گردد.

 

بخشدار مرکزی یزد افزود: بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در این بخش داشتیم که بزرگترین سالن ورزشی شهرستان یزد را در دهنو افتتاح خواهیم کرد و بلوار امام علی خویدک و ساختمان دهیاری اکرم آباد و ساماندهی رواق ها و تاج های استخر روستای شحنه را در دهه فجر به بهره برداری خواهیم رساند.

 

وی افزود: ما تنها بخشی هستیم که پروانه ها به صورت سامانه ای به همراه کد ملی انجام می شود.

 

بخشدار مرکزی یزد ادامه داد: در دو سیل اخیر یزد سعی کردیم اقدامات لازم را انجام دهیم و با آسیب شناسی سعی کردیم خسارت به مردم کمتر باشد و بزرگترین مشکل ما در زمینه ماشین آلات بود که تا آخر امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان ماشین آلات را تامین خواهیم کرد.

 

ابوالقاسمی بیان کرد: در حوزه اشتغال بحث های آموزش در زمینه مشاغل خانگی با همکاری بخش خصوصی و صنایع دستی، ایجاد تسهیلات در خصوص ضرورت های مردمی را دنبال کردیم.

 

وی ادامه داد: ما در روستاها در زمینه فضای سبز شهری با آبیاری سطحی معابر و آب های کشاورزی در جهت استفاده از آب های غیر آشامیدنی گام برداشتیم و اصلا از کنتورهای آب استفاده نمی شود.

 

بخشدار مرکزی یزد افزود: در زمینه مباحث فرهنگی نیز سعی کرده ایم تمامی طرح ها را تایید کنیم و برای اولین بار در یک سال بازی های بومی محلی را برگزار کردیم و سعی کردیم در جهت نشاط مردمی و ترویج بازی های بومی محلی گام برداریم.

 

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا به صورت هفتگی، دیدارهای مردمی در روزهای یکشنبه به عنوان مهمترین برنامه های ما در بخش بوده است.

 

بخشدار مرکزی یزد ادامه داد: واقع شدن در حریم شهر مهمترین چالش ما است و به نوعی برای ما معضل است زیرا نمی‌توانیم به برخی از مناطق نمی‌توانیم خدمات رسانی کنیم.

 

ابوالقاسمی بیان کرد: چالش دیگر ما شهری شدن برخی از مناطق ما است که انتظارات شهری از ما دارند اما ما بخش داری داریم و خدمات ما بخشی و روستایی است.

کد خبر 1249964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha