جهاد تبیین رویکرد ویژه برنامه های دهه فجر است

محسن نسب امیری رویکرد برنامه های ویژه دهه فجر را جهاد تبیین خواند و گفت: این ویژه برنامه ها با شعار محوری ایران استوار ۴۴ سال افتخار برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۲ بهمن ماه) محسن نسب امیری در حاشیه برگزاری رژه خودرویی، ضمن تبریک دهه فجر، گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی ایامی است که با فرار شاه و ورود امام خمینی (ره) نهال انقلاب اسلامی ایران کاشته شد.

 

فرمانده سپاه جیرفت با اشاره به این که ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید، خاطرنشان کرد: در این روز سرانجام مبارزات مردم انقلاب اسلامی، ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی را ریشه کن کرد و خواست الهی حكومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

 

وی رویکرد برنامه های ویژه دهه فجر را جهاد تبیین خواند و گفت: این ویژه برنامه ها با شعار محوری ایران استوار ۴۴ سال افتخار و با محوریت روایت پیشرفت، جهاد خدمت‌رسانی، امید آفرینی و نشاط اجتماعی برگزار می‌شوند.

 

نسب امیری با اشاره به این که امروز همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) ویژه برنامه های دهه فجر، آغاز شده اند، افزود: اولین برنامه رژه خودرویی است که از مقابل ناحیه سپاه شهرستان آغاز شده و جهت حضور در مراسم گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا تا گلزار شهدا ادامه دارد.

 

فرمانده سپاه جیرفت اظهار کرد: در راستای جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین روایت درست از دوران ستم شاهی تولید محتواهایی با این مضامین در قالب صوتی، تصویری، نوشتاری، پوستر و دلنوشته تهیه شده که در فضای مجازی منتشر می شوند.

 

وی ادامه داد: نمایشگاه و ایستگاه‌های فرهنگی دستاوردهای انقلاب و همچنین نمایشگاه عکس دستاوردهای انقلاب در فضای مجازی از دیگر برنامه های ویژه دهه فجر است.

 

نسب امیری با اشاره به اهمیت برگزاری نشست های بصیرتی افزایی در آگاهی بخشی به قشر نوجوان و جوان، عنوان کرد: در این ایام نشست های روشنگری با محوریت بازخوانی جنایات رژیم پهلوی در دستور کار قرار دارد.

 

فرمانده سپاه جیرفت برگزاری یادواره شهدای محلات را از دیگر برنامه های ویژه دهه فجر نام برد و خاطرنشان کرد: به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، برگزاری یادواره های خانگی شهدا و یادواره شهدا آبروی محله از برنامه های اولویت دار این ایام است.

 

وی با تاکید بر این که مردم ولی‌نعمت ما و صاحبان انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی همراه با افتتاح پروژه های آبرسانی مرد میدان از جمله برنامه هایی است که با هدف جهاد خدمت رسانی به مردم در این ایام انجام خواهد شد.

 

نسب امیری با اشاره به این که امروز زنگ انقلاب در مدارس طنین انداز می شود، ادامه داد: این مهم موجب شور و نشاط معنوی در بین دانش‌آموزان می شود.

 

فرمانده سپاه جیرفت از برپایی محفل شب شعر انقلاب خبر داد و گفت: این محفل با حضور شاعران برجسته در ۲۸ بهمن ماه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به این که به تعبیر مقام معظم رهبری «زنده نگهداشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست»، بیان کرد: تکریم و تجلیل خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های ویژه این ایام است.

 

نسب امیری از برگزاری کارگاه افزایش جمعیت با حضور کنشگران طرح (ایران جوان بمان) خبر داد و اظهار کرد: این مهم در راستای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت اجرا می شود.

 

فرمانده سپاه جیرفت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دیگر دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و عنوان کرد: دهه فجر فرصت مهمی برای تحقق این مهم است و به همین منظور  مسابقه کتابخوانی صعود چهل ساله برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: نمایشگاه صنایع دستی و غذایی به همراه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حسینیه شهدای جیرفت برگزار خواهد شد.

 

نسب امیری با اشاره به حضور بسیجیان در میقات گاه نماز جمعه، خاطرنشان کرد: حضور بسیجیان در نماز جمعه قطعا جلوه‌گر شکوه، عظمت و پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.

 

فرمانده سپاه جیرفت با بیان اینکه جشن های انقلاب مردمی برگزار می‌شوند، ابراز کرد: جشن ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در کلیه مساجد و محلات همراه با بانگ الله اکبر و نورافشانی آسمان اجرا خواهد شد.

 

وی در خاتمه حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را شکست دیگری برای دشمنان خواند و گفت: همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گروه های سرود محلات به صورت پاتوقی در سطح شهرستان اجرا خواهند داشت.

کد خبر 1249967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha