در حوزه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی کم کاری داشته ایم

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در حوزه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی کم کاری داشته ایم، گفت: شاید یکی از دلایلی که رهبری روی جهاد تبیین تاکید می کند، همین مسئله است.

محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ما در این جهت کم کاری زیاد داشته ایم؛ شاید یکی از دلایلی که رهبری نیز روی جهاد تبیین تاکید می کنند، همین باشد. ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک نظام طبقاتی دوقطبی با فاصله فراوان داشتیم، اندکی از مردم در رفاه بودند و اکثریت قریبی به اتفاق مردم در فقر کامل بودند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد عدالت خواهانه ای که در کشور پدید آمد به تدریج طبقه اکثریت مردم به طبقه متوسط گرایش پیدا کرد. اکنون یک طبقه متوسط داریم که برآمده از آثار انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: به تناسب این مسئله الگوهای مصرف هم تغییر کرد. ما دیگر امروز همانند سال های گذشته شاهد این نیستیم که دو خانواده در یک آپارتمان و واحد مسکونی زندگی کنند و اینها تغییر الگوی مصرف است. در حال حاضر شاید ایده آل نباشیم ولی با آن زمان تفاوت های ریشه ای زیادی داریم.

 

فرهنگی تصریح کرد: وقتی که شرایط فرق می کند، انتظارات هم جا به جا می شود و احساس نیازها متفاوت می شود. نیازهای زیستی و معیشتی به تدریج به سمت مراحل بالاتر گذر کرده است و این تحولاتی است که انقلاب ایجاد کرده است و اگر آن شرایط باقی می ماند معلوم نبود هیچ کدام از این اتفاقات بیفتد.

کد خبر 1250064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha