برگزیدگان بیست و یکمین دوره جشنواره شعر غدیریه بناب معرفی شدند

مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره شعر غدیریه بناب با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز،‌ سیدمحمدحسین بلاغی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی- شب گذشته در اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره شعر غدیریه بناب آیین که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در شهرستان بناب برگزار شد، اظهار داشت:  با اهتمام اهالی شعر و ادب به یک دوران باشکوه در شعر آیینی نزدیک می شویم.

 

بلاغی با اشاره به جایگاه و اهمیت شعر آیینی در فرهنگ اسلامی و ایرانی اظهار داشت: شعر آیینی از گفتمان اسلامی و انقلابی سرچشمه می گیرد و در برهه کنونی شعرای پیشکسوت و جوان اهتمام جدی برای گسترش این نوع شعر دارند.

 

وی افزود: علیرغم تلاش دشمنان برای اهل بیت زدایی از شعر ترکی، شاهد ظهور چهره های جوان در شعر اهل بیت (ع) هستیم و به یک دوران باشکوه در شعر آیینی نزدیک می شویم. 

 

بلاغی تصریح کرد: در حوزه شعر و علی الخصوص شعر آیینی، ایران و در راس آن آذربایجان پرچمدار انتقال مفاهیم متعالی در بین نسل هاست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری بیست و یک دوره جشنواره شعر غدیریه بناب گفت: همراهی اهالی شعر و ادب، مردم بناب و مسئولین دستگاههای مختلف شهرستان زمینه ساز برگزاری مستمر این جشنواره در طول بیست و یک دوره شده و برکات زیادی برای حوزه شعر آیینی استان داشته است.

 

وی بر حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از جریان شعر آیینی تاکید کرد و با بیان اینکه ۴۰۰ اثر از سوی شعرای ۲۸ استان کشور به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب ارسال شده است؛ افزود: بیست و یکمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب در دو بخش فارسی و ترکی ارسال آثار داشتند که از هر بخش ۵ نفر برگزیده شدند.

 

گفتنی است، در این آیین از نفرات برتر بخش های مختلف بیست و یکمین جشنواره سراسری شعر غدیر بناب تجلیل شد.

 

کد خبر 1250554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha