نماز در تمام ادیان الهی برترین آیین عبادی و رکن معنویت و ارتباط با خداوند است

حجت الاسلام مولوی با بیان اینکه نماز نه تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان الهی به عنوان برترین آیین عبادی و رکن معنویت و ارتباط با خداوند است، گفت: اولویت اول توحید و دوم عبادت است و شاخص مصداق عبادت هم نماز است.

حجت الاسلام علی مولوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت نماز گفت: اهمیت نماز تا جایی است که اصل و اساس دین است و مهم‌ترین شاخصه و ویژگی مؤمن دلبستگی‌اش به نماز و مداومت در بجا آوردن آن است. 

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه افزود: بیش از ۹۰۰ کلمه نیز غیر مستقیم با  واژه هایی  نظیر ذکر، رکوع، عبادت به نماز اشاره داشته که از خصوصیات گستره آماری قرآن بیان است و در میان سایر فروع دین هیچکدام به اندازه نماز تاکید نشده و این نشان از اهمیت این واجب الهی می باشد.

 

وی تأکید کرد: نماز و اهمیت آن از آموزه‌هایی است که در کلام اهل‌بیت (ع) به فراوانی آمده است. حضرات معصومین (ع) اهتمام ویژه‌ای به نماز اوّل وقت دارند.

 

حجت الاسلام مولوی ،تصریح کرد: احادیث و روایات، عامل قبولی سایر اعمال را در گرو قبولی نماز است و این عبادت بعنوان عامل نجات انسان است و اگر نماز در جامعه کم رنگ بشود معضلات بیشتر می شود بنابر این هرکجا نماز پر رنگ شود در مقابل گناه و منکرات کم رنگ می شود و برعکس آن نیز هرگاه نماز کم رنگ شود گناه و منکران پر رنگ خواهد شد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از موضوع های مهمی که رهبری معظم انقلاب هر سال  برای آن پیام خاص داده نماز است، گفت: در این پیام ها راهکار ها و راهبرهای خاص هر قشری در باب نماز در آن وجود دارد لذا با بررسی که افراد صاحب نظر از این پیامها داشته در یافته اند که بالغ بر دویست محور عملیاتی در این پیام ها موجود است.

 

وی در پایان افزود:نماز از محبوب ترین اعمال نزد خداوند به شمار می رود و پلی ارتباطی بین خدا و بنده می باشد. نماز نه تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان الهی به عنوان برترین آیین عبادی و رکن معنویت و ارتباط با خداوند مطرح بوده است. در آیین مقدس اسلام نماز دارای جایگاه والایی است و در قرآن کریم بر آن تاکید فراوان شده است.

 

حجت الاسلام مولوی درپایان گفت:خواندن نماز اول وقت دارای برکات و فواید فراوانی است و کسی که نماز خود را سبک نشمارد و در اول وقت بخواند ، از این برکات بهره خواهد برد.

 

کد خبر 1250267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha