۱۰۵ مسجد گیلان آماده برگزاری مراسم اعتکاف هستند

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه تاکنون در گیلان حدود هشت هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند گفت: تا این لحظه ۱۰۵ مسجد در شهرها و روستاهای گیلان آماده برگزاری اعتکاف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی -مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان- شامگاه چهارشنبه( ۱۲ بهمن) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: در باب وجود شخصیت امیرالمومنین علی(علیه السلام) باید گفت شاخصه ایشان عبودیت حضرت حق و عدالت بود.

 

وی تصریح کرد: برای امیرالمومنین علی (علیه السلام) در قرآن و روایات تعبیر میزان به کار برده شده است یعنی برای دیدن کل کمال، عدل و کل حق باید در سیره امیرالمومنین(ع) جست‌وجو کرد.

 

مهدوی در مورد فلسفه اعتکاف هم ابراز داشت: در اسلام وقتی فرد در مسجد معتکف می‌شود این امر در زمره آداب اسلامی قرار می‌گیرد البته در سایر ادیان ابراهیمی و توحیدی هم اعتکاف از قدیم وجود داشته است.

 

وی اذعان کرد: اعتکاف فرصت خوبی برای خودسازی فرد است تا از عالم ماده جدا شود و در فضای زندگی روزمره و پرمشغله ذهن و دل خود را آرام کند و با دعا، نیایش و خلوت گزیدن در مسیر رشد آن قرار بگیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان افزود: در عصر ارتباطات و اینترنت به واسطه جلوه‌های مختلف زندگی مادی آرزوهای انسان عوض می‌شود و در اینجا اعتکاف فرصت خوبی است تا دور از این هجمه‌های تبلیغی روح و روان انسان آرامش بگیرد و با آرزوهای ملکوتی به سبک زندگی اسلامی نزدیک شود. 

 

مهدوی ابراز داشت: شرکت در اعتکاف به شرایط خاص سنی نیاز ندارد زیرا مستحب است و حتی امسال مساجدی داریم که اعتکاف مادرانه برگزار می‌کنند و مادران با فرزندان خود به مساجد می‌آیند ‌و فرزندانشان هم توسط خدام نگهداری می‌شود.

 

وی اذعان کرد: تا اذان صبح روز جمعه( ۱۴ بهمن) افراد می‌توانند به مساجد مراجعه کرده و نیت اعتکاف کنند همچنین نوع ثبت نام برای این مراسم عبادی از آنجا که در مساجد است عمدتا حضوری انجام می‌گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه اسم و آدرس مساجد هر منطقه برگزار کننده اعتکاف در سایت این سازمان موجود است یادآور شد: امسال تا این لحظه ۱۰۵ مسجد در شهرها و روستاهای استان گیلان آماده برگزاری اعتکاف هستند.

 

مهدوی تصریح کرد: تاکنون در استان گیلان حدود هفت تا هشت هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند و این آمار طی فردا و پس فردا با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد، همچنین پیش‌بینی می‌‌کنیم حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در استان معکتف شوند.

 

وی ضمن تاکید بر ضرورت ورود خیران برای تهیه افطار و سحری معتکفان ادامه داد: در مساجد روستاها هم استقبال خوبی نسبت به اعتکاف مشاهده شده و سازمان تبلیغات نیز با توجه به اهمیت بحث جهاد تبیین فضای گفتمانی حاکم بر اعتکاف را بر همین مبنا قرار داده و برای مساجدی که درخواست مبلغ داشته باشند، مبلغانی را اعزام خواهد کرد. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: بعضی از مساجدی که امکان برگزاری اعتکاف را دارند می‌توانند به صورت آنلاین برنامه‌های خود را پخش کنند تا سایرین نیز بهره‌مند شوند، از طرفی با همکاری شبکه استانی هم برنامه‌های خوبی در این سه روز تدارک دیده شده که پخش می‌شود. 

 

 

کد خبر 1250282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha