سید حسن خمینی: دشمن تلاش می کند نظام  از چشم‌ها بیفتد/اژه ای: دشمن تلاش می کند وحدت را از بین ببرد

رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی قوه قضاییه امروز با حضور در حرم امام (ره) با آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند که یادگار امام (ره) و رییس دستگاه قضا با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب نظام بر لزوم حل مشکلات کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی قوه قضاییه امروز و همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. حجت الاسلام سید حسن خمینی در این مراسم با اشاره به اینکه امروز بسیار تلاش می شود که جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف خودش از چشم ها بیفتد، گفت:‌ ما با یک امپراتوری رسانه ای مستظهر به انواع و اقسام دسایس مواجه هستیم. در همین ماه های اخیر دیدیم چگونه همه کسانی که یک روزی خواب سرنگونی جمهوری اسلامی را می دیدند، دست به دست هم دادند و همه دور هم جمع شدند و مثل جنگ احزاب شد.

 

وی تصریح کرد: هدف آنها این بود که اجتماع پیرامون جامعه اسلامی، جمهوری اسلامی و قانون اساسی از بین برود. هدف دیگر این بود که این مودت را هدف بگیرند.

 

وی با اشاره به عهدنامه مالک اشتر گفت:‌ اگر انقلاب به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) می خواهد «قُرَّةِ عَیْنِ الْوُلاَةِ» باشد و نام نیکویی از والیانش در میان مردم باقی بگذارد و افراد را روسفید پیش خدای متعال ببرد، در گرو این است که عدالت را به استقامت برساند و به ملکه اجتماعی تبدیل کند. دومین صفتی که علی(ع) اشاره می کنند «ظُهُورُ مَوَدَّةِ الرَّعِیَّةِ» است؛ یعنی مردم با هم رفیق باشند و شکاف اجتماعی نباشد و پاره پاره نشوند. به تعبیری «یکپارچه بودن» و همان چیزی که در تعبیر امام بزرگوار ما همواره به عنوان «وحدت کلمه» اشاره می شد؛ که به معنای جمع بودن همه پیرامون یک نقطه کانونی است.

 

 

وی افزود: حضرت در ادامه می فرمایند این رفاقت ها، دوستی ها و مهربانی های اجتماعی نسبت به هم یک جا ظاهر می شود و این است که سینه های آنها سالم و حالشان خوب باشد. می گوید وقتی مردم خیرخواه هستند که همه دور حاکمان جمع و پیرامون حاکمان مجتمع شده باشند و حکومت برای آنها سخت نباشد و احساس سنگینی نکنند؛ فکر نکنند باری بر دوش آنها است. 

 

 

 

یادگار امام (ره) با بیان اینکه توده های اجتماعی با وجود همه دردها، رنج ها و مشقت های اجتماعی که دارند، نسبت به اصل جمهوری اسلامی وفادارانه ایستاده اند، گفت: این برخورد مردم با نظام؛ وظیفه ما به عنوان گویندگان و شما به عنوان مجریان را کم نمی کند یا از بین نمی برد. باید هدف را همین چند عامل گرفت و صبورانه تلاش کرد. باید بیش از هر چیزی به همین مودت عمومی و پیوند عمومی همه با هم توجه کرد.

 

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، رییس دستگاه قضا با بیان اینکه امام در  44 سال قبل انقلاب بی نظیری را بنیان نهادند، گفت: روح الله از سرچشمه معنویت الهی سخن گفت و عمل کرد. امام در عمل نشان داد که می توان دنیا و آخرت، رفاه، صلح، آزادی و آرامش را برای همه تامین کرد و به همه سفارش کرد که باید در این راه قدم برداریم.

 

 

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی بیش از بسیاری از موارد به وحدت تکیه داشتند، گفت:. تکیه دوم خالصانه تلاش کردن برای رضای خدا و مردم بود و هیچ چیزی برای خودشان نمی خواستند. ایشان تاکید فراوان بر مردم داشتند و به خصوص کسانی که بهره کمتری از مواهب دنیا دارند.

 

 

حجت الاسلام با اشاره به اینکه امروز دشمن کارآمدی نظام را مورد هدف قرار داده است، گفت: آنها می خواهد وانمود کند که جمهوری اسلامی نتوانسته دنیای مردم را آباد کند. دشمن تلاش می کند وحدت بین مردم و مسئولین و خود مردم را از بین ببرد از این رو ما امروز باید پناه همه مظلومین باشیم و باید هرکسی به قوه قضائیه مراجعه و تظلم خواهی کرد رسیدگی کنیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز نتوانیم مشکل اقتصاد و معیشت را حل کنیم دشمن بر این زخم پافشاری خواهد کرد، گفت: دشمن چند ماه اخیر از همین زخم ها استفاده کردند. آنها اگر احساس کنند که ما نمی توانیم عدالت اجتماعی را حل کنیم و فقط به فکر خودمان هستیم از همین نقاط استفاده می کنند و ان شاء الله باید در عمل ثابت کنیم که جمهوری اسلامی می تواند دین و دنیای مردم را تامین کند.

کد خبر 1250343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha