انقلاب اسلامی، بالاترین تمدن قبل از ظهور است

حجت الاسلام غفاری با اشاره به اینکه پیوند ایران و اسلام، مدل انقلاب اسلامی را به وجود آورده است، گفت: انقلاب اسلامی، بالاترین تمدن قبل از ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام غفاری امروز پنج‌شنبه ۱۳بهمن‌ماه در جلسه‌ای که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی و روز پدر در جمع کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت امر مومنان حضرت علی(ع)، تقارن این میلاد فرخنده با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: هر کشوری در حفظ هویت خود به یک هویت ملی نیاز دارد.

 

دبیر جبهه خاتم الاوصیا در زنجان با بیان اینکه هویت جمعی ملت ایران، انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: وقتی امام راحل اسلام را به مردم ایران معرفی کرد، این اسلام قالب ایرانی به نام انقلاب اسلامی به خود گرفت.

 

وی با یادآوری برخی از ویژگی های ایرانیان، به ویژگی معنا گرا بودن آنان اشاره کرد و گفت: تبدیل گرا بودن از دیگر ویژگی های ایرانیان هستند و مصداق آن را در دوران کرونا که مردم بسیاری از کشورها به دنبال غارت فروشگاه ها بودند با اجرای رزمایش کمک مومنانه و دستگیری از آسیب دیدگان کرونا در ایران دیدیم.

 

حجت الاسلام غفاری به رویدادهایی همچون نوروز و یلدا در ایران اشاره کرد و گفت: در گذشته نوروز رویدادی برای اهداء هدایا به پادشاهان بود ولی ایرانیان با ویژگی تبدیل گرایی خود این رویداد را به شکل صله رحم به جای می آورند.

 

وی با اشاره به اینکه داشتن روحیه انقلابی از دیگر ویژگی های ایرانیان است، تصریح کرد: ما مدعی این هستیم که بالاترین تمدن قبل از ظهور، انقلاب اسلامی است. پیوند اسلام و ایران مدل انقلاب اسلامی را به وجود آورده است.

 

دبیر جبهه خاتم الاوصیا در زنجان با یادآوری اینکه زبان عربی از نظر لغت و گرامر غنای بالایی دارد، گفت: ما معتقد هستیم که زبان فارسی، زبان تمدن اسلامی است چرا که توانسته ایم عمیق ترین معارف الهی را در قالب شعر بیان کنیم.

 

وی با یادآوری اینکه در مدارس غرب فلسفه کودکان در مورد لیبرالیسم دموکراسی تقویت می شود، گفت: متاسفانه در مدارس ما نیز فلسفه لیبرال دموکراسی به جای ولایت پذیری ترسیم می شود.

 

این مسئول اضافه کرد: نمی شود ملت ایران را در ادبیات لیبرال دموکراسی توجیه کرد؛ ما نتوانستیم انچه وعده داده بودیم عملیاتی کنیم، کسی منکر دستاوردهای انقلاب نیست ولی انقلاب ما انقلاب اندیشه ای و تمدنی بود و مطالبه ملت ایران تحقق چنین انقلابی است.

 

حجت الاسلام غفاری با یادآوری اینکه باید مشکلات اقتصادی کشور را با فرمول ایرانی اسلامی حل کرد، گفت: باید در هر حوزه ای با مراجعه به فرمول اسلامی به حل مسائل پرداخت.

 

در ادامه این برنامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: انقلاب های متعددی در جهان رخ داده است ولی در طول تاریخ کنار گذاشته شده است و این در حالی است که چهل و چهار سال از عمر انقلاب اسلامی سپری می شود و حضور پرشور مردم در راهپمایی 22 نشان می دهد مردم همواره پیرو انقلاب هستند.

 

امراله حسنی با اشاره به اینکه کارکنان این مجموعه در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند، افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یک هزار مجموعه در ارتباط است که نشان از گستردگی این مجموعه دارد و تلاش می کنیم برای اعتلای فرهنگ و هنر استان به جلو حرکت کنیم.

 

درپایان این مراسم با اهداء لوحی از همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تجلیل شد.

کد خبر 1250361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha