وجود ۴۱۰۰ خیّر و حامی برای مددجویان کمیته امداد در  ورامین

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین گفت: ۴ هزار و صد خیّر و حامی برای مددجویان کمیته امداد ورامین وجود دارند که به مددجویان کمک های خود را اعطا می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، محمود توکلی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین در روز دوم از سلسله نشست‌های «شورای اطلاع‌رسانی و نهضت جهاد تبیین شهرستان ورامین»، به همت روابط‌عمومی فرمانداری ویژه این شهرستان، با ارائه گزارش عملکرد ادارات دامپزشکی، برق، ثبت احوال و کمیته امداد امام خمینی(ره) که در ایام الله دهه مبارک فجر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: ۱۱۳۴ نفر در طرح ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد شهرستان ورامین هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین بیان داشت: جامعه هدف کمیته امداد شهرستان ۳ هزار ۶۰۰نفر می‌باشد که در مجموع ماهانه ۳ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، همچنین در حوزه اشتغال‌زایی در ده ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ درخواست وام اشتغال ثبت شده که یک هزار و ۳۴۰ پرونده برای دریافت وام به بانک معرفی شده‌است.

وی افزود: تعدادی از بانک‌های سطح شهرستان همکاری خوبی با مجموعه کمیته امداد داشته‌اند اما برخی از بانک‌ها تا کنون همکاری با ما، جهت ثبت و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی و… نداشته‌اند.

توکلی از راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند به این سامانه به آدرس soha.emdad.ir مراجعه کنند و به عنوان متقاضی دریافت خدمات از کمیته امداد و یا همچنین به عنوان فرد نیکوکار و خیر در این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰۰ خیر در سطح شهرستان ورامین و ۳۴۰۰ خیر و حامی در سطح استان تهران با کمیته امداد شهرستان ورامین همکاری دارند که درآمد ماهیانه از خیرین بالغ بر ۳ میلیارد تومان می‌باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ورامین بیان کرد: ۳ هزار و ۶۰۰ خانواده تحت پوشش، خدمات مستمری به صورت ماهیانه دریافت می‌کنند که در مجموع در هر ماه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به این افراد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بیمه تأمین اجتماعی برای زنان سرپرست خانواده اتفاقات خوبی رقم خورده‌است، گفت: هزینه بیمه تأمین اجتماعی برای۱۶۸ خانم سرپرست خانواده که تحت پوشش هستند توسط کمیته پرداخت می‌شود و این خدمات تا زمان بازنشستگی این افراد ادامه خواهدداشت.

توکلی همچنین از وجود ۲ هزار و ۵۰۰ صندوق صدقات در سطح شهرستان ورامین خبر داد و گفت: در ۱۰ ماه ابتدایی سال مبلغی در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درآمد از این صندوق‌ها کسب شده‌است که به طور میانگین ماهیانه ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود.

کد خبر 1250485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha