وزیر ارشاد با والدین شهیدان خیامی در کرمان دیدار و گفتگو کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با میلاد با سعادت امام علی علیه السلام و روز پدر با والدین شهیدان حمیدرضا و محمدجواد خیامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی اسماعیلی، شنبه(۱۵ بهمن) همزمان با خجسته زاد روز باسعادت امام علی علیه السلام و روز پدر با والدین شهیدان حمیدرضا و محمدجواد خیامی دیدار و گفتگو کرد.

 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این ديدار نفس کشیدن والدین شهدا را مایه خیر و برکت دانست و ابراز امیدواری کرد: همه از دعا و شفاعت شهدا بهره مند باشند.

 

 

 

گفتنی است؛ حمیدرضا خیامی در عملیات والفجر 8 و پیش از محمدجواد شهید شد و قبل از رفتن، جای قبرش را در گلزار شهدا مشخص کرده بود و اتفاقاً همانجا هم به خاک سپرده شد.

 

 

حمیدرضا وقت شهادت تازه وارد 21 سالگی شده بود و محمدجواد هم که یک سال بعد شهید شد و به ترتیب فرزندان چهارم و پنجم خانواده بودند.

 

 

 

محمدجواد که در عملیات کربلای 4 شهید شد تا چند ماه خبری از او نبود و پیکرش با معجزه برگشت زیرا تا 124 روز پس از شهادت در کانال ماهی بود و جزر و مد آب او را این سو و آن سو می کرده تا اینکه روزی پیرمردی که در آن حوالی بوده متوجه تکان خوردن شیئی بر روی آب می شود و وقتی نزدیک آن می شود، می بیند یک جنازه است.

 

 

 

به گفته پدر شهیدان خیامی؛ محمدجواد را در حالی آوردند که نیمی از سر و دست هایش نبود؛ قبل از شهادت، اورکتی که از جبهه بر تن داشت را هم پس داده بود تا وقت شهادت هیچ چیز از بیت المال در اختیار او نباشد زیرا پیش بینی شهادتش را کرده بود.

 

 

کد خبر 1250646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha