ایجاد قرارگاه تبیین برای اساتید و مدرسین فرهنگی/ مطالبه گری از مسئولان رسالت اصلی است

حجت الاسلام انصاری نیا از ایجاد قرارگاه تبیین برای اساتید و مدرسین فرهنگی خبر داد وگفت: در این جهت بحث جهاد تبیین و پاسخ به شبهات و احصای مشکلات جامعه فرهنگیان گام‌های مؤثری برداشته‌شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «محسن انصاری نیا»- دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان – امروز دوشنبه (۱۷بهمن) درنشست با خبرنگاران،گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نهادی است که در راستای توسعه نظام مند فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ترغیب آحاد جامعه به اجرای این فریضه با تأکید بر تذکر لسانی و تقویت نظارت عمومی در تمامی شئون و تعاملات اجتماعی به امر سیاست گذاری و انجام فعالیت‌های ترویجی، نظارتی و حمایتی و همچنین هماهنگی‌های ستادی و بین دستگاهی مبادرت می‌ورزد.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان به تحریم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر توسط اتحادیه اروپا اشاره کردو افزود: این ستاد  در راستای مطالبه گری از مسئولان و ایجاد راهکار در جهت برون‌رفت از مشکلات جامعه و تسهیل موانع گام برداشته که موجب خشم معاندین شده است.

 

وی بیان اینکه رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و رسیدگی به مشکلات مردمی است، بیان کرد: در همین راستا تشکل های مطالبه گر تخصصی  که از بخش های و مجموعه های مختلف هستند را تشکیل  داده ایم.

 

حجت الاسلام انصاری نیا با بیان اینکه در مطالبه از مسئولان نباید دچار تهمت و اتهام زنی شویم اضافه کرد: هر جایی که ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر احساس کند دستگاه اجرایی یا مسئولان مربوطه ترک فعل کردند و کوتاهی کردند وارد می‌شود.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان، این ستاد را پلی بین مردم و مسئولان استانی دانست که به دنبال شفافیت و صداقت و لحاظ شدن حقوق مردمی است.

 

وی  در خصوص اقدامات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان جهت بهبود وضعیت عفاف و حجاب در ادارات بیان کرد: مسائل و مشکلات به مقامات ارشد استان منعکس‌شده و همچنین در بحث کلان کشوری ستاد امربه‌معروف قریب به یک‌میلیون امضا در جهت اصلاح قوانین عفاف و حجاب به مجلس تقدیم کرده است.

 

حجت الاسلام انصاری نیا با بیان اینکه ۱۵۰ تشکل مردم‌نهاد توسط ستاد امربه‌معروف در استان سمنان تشکیل شده است گفت: مسائلی  در حوزه هایی از قبیل مدیریت مصرف آب، خام فروشی معادن، ترک فعل و سوء فعل برخی مدیران و توزیع نامتوازن بودجه و عدم توجه به زنجیره تأمین در حوزه شهرک صنعتی در حال پیگیری است.

 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان سمنان، با اشاره به اینکه تشکل مردم‌نهاد در ادارات و اقشار و هیئت‌های مذهبی شکل گرفته است اظهارداشت: در این راستا ۱۵ دستگاه که دچار ترک فعل و سوء فعل بودندوهمچنین ۳۰ درصد دستگاه‌های کم‌کار در زمینهٔ عفاف و حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

 

 

 

 

کد خبر 1251164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha