دستاوردهای نیروی دریایی در فضای مجازی/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب بازی سازی و قهرمان پروری

نیروی دریایی ارتش در حوزه بازی سازی و قهرمان پروری ورود کرده و در قالب بازی های رایانه ای، ایثارگری، مجاهدت و حماسه آفرینی های نیروی دریایی ارتش در صیانت از کیان مقدس جمهوری اسلامی را به تصویر کشیده و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در مکتب توحید، آن چیزی دارای ارزش و ماندگاری است که در راه خدا و برای خدا شکل گیرد؛ هر مقدار از عمر انسان که برای خدا صرف شود، هر کاری که برای خدا انجام گیرد و مالی که در این راه هزینه شود از ارزش واقعی و ماندگاری برخوردار است و در این راستا هرچه انجام کاری برای خدا سخت تر و نیت خالص تر باشد ارزش و اثر آن بیشتر است. بنابراین هرگونه اهتمام و تلاش در راه خدا مصداق جهاد فی سبیل اللّه است.

در این مکتب، از خود گذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزشگذاری شده است و فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته ای برخوردار است. دستاورد اساسی حضرت امام خمینی در رهبری انقلاب اسلامی، احیا اسلام ناب محمدی (ص) و مهم ترین ویژگی آن احیا فرهنگ شهادت و ایثارگری بود.

شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد.

رسول خدا صلی اللّه علیه و آله فرموده است: «فوق کلّ ذی برٍّ برٌّ حتی یقتل فی سبیل اللّه، فاذا قُتِلَ فی سبیل اللّه فلیس فوقه برّ؛ بالاتر از هر خیر و نیکی، خیر و نیکی وجود دارد تا انسان در راه خدا کشته شود که بالاتر از کشته شدن در راه خدا، خیر و نیکی یافت نشود.» حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نیز در مقام دعا و درخواست از خداوند متعال عرضه می دارد: «نسأل اللّه منازل الشّهداء؛ از خداوند جایگاه شهیدان را طلب می کنم.» 

 

دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس عرصه‌ای بود که همه اقشار مختلف مردم از جمله جوانان در آن حضور پیدا کردند. ایثارگری ها و رشادت هایی که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمن در دوران ۸ سال دفاع مقدس و در مرزهای آبی داشت، حماسه ای ارزشمند آفریده است. عملیات مروارید یکی از مهم ترین عملیات های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس است که نیروی دریایی عراق در این عملیات آسیب قابل توجهی دید و تا پایان جنگ قادر به ایفای نقش مؤثری نبود.

 

پس از اتمام جنگ تحمیلی، ایثارگری و رشادت نیروی دریایی ارتش در صیانت از مرزهای آبی و امنیت ملی متوقف نشده و سلحشوران نیروی دریایی، مقاوم و استوار در عرصه حفظ امنیت و آرامش جهاد می کنند. تکاوران نیروی دریایی همواره در انجام عملیات های آبی-خاکی نقش ارزنده ای داشته و در دفاع از کشور جان خود را فدا می کنند.

 

 

 

 

امروز که میدان نبرد از فضای نظامی به فضای مجازی و رسانه منتقل شده است، نیروی دریایی ارتش نیز مثل همیشه در صحنه حاضر شده و به مقابله با دشمن در فضای مجازی پرداخته است. اقدامی جهادی و ابتکاری که توسط مرکز فضای مجازی نیروی دریایی در فضای مجازی انجام شده است. دلاورن نیروی دریایی در کنار رسالت نظامی خود در حفاظت از امنیت ملی، در حوزه بازی سازی، قهرمان سازی و قهرمان پروری ورود کرده و در قالب بازی های رایانه ای، ایثارگری، مجاهدت و حماسه آفرینی های نیروی دریایی ارتش در صیانت از کیان مقدس جمهوری اسلامی را به تصویر کشیده و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می کنند.

 

نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به رسالتی که در حوزه امنیت و رسانه دارد، سعی کرده است تا قشر جوان را از طریق بازی های بومی نظیر بازی های تکاوران دریایی و کلاه سبزها با دستاوردها و فعالیت های نیروی دریایی آشنا کند.

 

در نمایشگاه  فناوری های محتوای فضای مجازی در کنار ارایه بازی های رایانه ای تجهیزات و نفراتی که کاربران در فضای مجازی با آنها مواجه هستند در غرفه نیروی دریایی نمایشگاه حضور دارند و سلاح ها به صورت واقعی در صحنه قرار دارند و کاربران می توانند به صورت حضوری با تکاوران و کلاه سبزها دیدار داشته باشند.

 

این اقدام یعنی حضور تسلیحات و تجهیزات نظامی و تکاوران به مخاطب نشان می دهد که تولیدات بازی های دیجیتال برگرفته از واقعیات است و این موضوع می تواند به جذابیت بازی های رایانه ای داخلی در مقابل بازی های فرا سرزمینی بیفزاید چرا که بازی های طراحی شده توسط کشورهای دیگر آثار مخربی بر تفکر و نوع سبک زندگی نوجوانان و جوانان دارد.

 

با ارایه واقعیت های مجازی علاقه مندی جوانان به سمتی می رود که نسبت به فرهنگ و سبک  زندگی ایران اسلامی بیشتر تفکر کنند و بر حسب منویات فرمانده معظم کل قوا که بر ارتقای فرهنگ دریایی در سطح کشور تاکید دارند، نسل جوان را به فرهنگ دریایی علاقه مند کنیم.

 

تلاش شده است تا جوانان فضای داخل ناوشکن ها را ببیند و با آنها دریانوردی کرده و با فضای دریا خو بگیرند و از این طریق بتوانند اگر علاقه مندی و توانایی ای را در عرصه نیروی دریایی دارند با راهنمایی و هدایت به سمت دانشگاه افسری سوق پیدا کنند.

 

بازی رایانه ای و دیجیتال «نبرد در خلیج عدن» یک بازی بسیار قوی است که در آن عملیات های متفاوت آبی خاکی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نبرد با دزدان دریایی به تصویر کشیده شده است و تلاش شده در شکل های مختلف فضای عملکرد نیروهای تکاور در ایجاد امنیت ملی در سطح اقیانوس ها به تصویر کشیده شود و زمینه شناخت آشنایی نسل جوان با ایثارگری های این قشر فراهم شود.

 

بازی رایانه ای نبرد در خلیج عدن در مراحل پایانی است و پس از رونمایی در اختیار عموم علاقه مندان قرار می گیرد.

 

کد خبر 1251416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha