تلاوت قرآن یک دختر سوری در  زیر آوار

یک دختر سوری زیر آوار منزل خود در شهر ارمناز در حومه ادلب قرآن تلاوت می کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شرایط سخت نتوانست اراده «شام» دختر سوری  اهل شهر ارمناز در حومه ادلب را باوجود ماندن 40 ساعت در زیر آوار در هوای سرد زمستان درهم بشکند.

 

پس از ساعت‌های طولانی گیرافتادن شام در میان آوارهای خانه اش، این دختر با اراده در حال خواندن قرآن بود.

 

فیلم ویدئویی این دختر را در حال خواندن آیات قرآن نشان می دهد که می گوید: من تجوید را می دانم اما هنگامی که مریض می شود، خسته می شوم.

 

شبکه الجزیره، وضعیت شام و روند نجات او را دنبال کرد تا اینکه به بیمارستان رسید. او را ملاقات کرد و وضعیت او را تایید کرد.

 

شام درباره اتفاقی که رخ داده است، می گوید: زمین لرزه که شروع شد، به دلیل سرما لحاف را دور خودم پیچیدم. مادرم فریاد می زدم و می گفت که بلند شوید بلند شوید. نفهمیدم چه رخ داد. پس از آن چراغ‌ها خاموش شد و من و خواهرانم نشسته بودیم و استغفار می کردیم و قرآن می خواندیم. پس از آن، سقف خانه روی ما ریخت و نتوانستیم حرکت کنیم.

 

او می گوید: خواهرم چندین بار سعی کرد خود را نجات دهد تا اینکه توانست خارج شود.

 

 شام یکی از هزاران نفری است که بر اثر زلزله ای به بزرگی 7.8 ریشتر جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، خانه هایشان فرو ریخت.

 

بر اساس اطلاعات رسمی، تعداد قربانیان زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه به بیش از 9638  نفر افزایش یافت، در حالی که نیروهای امدادی همچنان در جستجوی بازماندگانی هستند که زیر آوار مانده اند. مقامات و پزشکان گفتند که 7108 نفر در ترکیه و 2530 نفر در سوریه کشته شده اند.

کد خبر 1251637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha