عنبرآباد میزبان اولین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری

بهرام مسلمی مهنی گفت: اولین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری در گستره استان های شمال کرمان، جنوب کرمان و هرمزگان به میزبانی عنبرآباد برگزار می شود.

بهرام مسلمی مهنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اولین جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری در گستره استان های شمال کرمان، جنوب کرمان و هرمزگان به میزبانی عنبرآباد برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که جشنواره در ۲ بخش مقاومت و شعر آزاد برگزار می شود، بیان کرد: بخش مقاومت شامل ایثار و شهادت، دفاع مقدس، هلیل نماد مقاومت جنوب، وطن دوستی، خلیج فارس، زنان تاثیر گذار در انقلاب و دفاع مقدس است.

 

وی بخش دوم جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری را شعر آزاد (بهار نارنج) برشمرد و افزود: هر شاعر حداکثر در ۲ بخش جشنواره باید اثر ارسال کند.

 

مسلمی مهنی با اشاره به این که برای شرکت کنندگان محدودیت سنی وجود ندارد، اظهار کرد: آثار می تواند در همه سبک ها و قالب های شعری باشد البته تاکنون این آثار در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره تنها تا ۱۰ اسفندماه فرصت ارسال اثر دارند.

 

وی یادآور شد: جشنواره منطقه‌ای شعر مقاومت و پایداری ۱۶ اسفند ماه در عنبرآباد برگزار می شود.

 

مسلمی مهنی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تاکید بر تداوم مقاومت شناساندن چهره های شاخص و تاثیرگذار عرصه مقاومت نظیر حاج قاسم سلیمانی و شهدای بین المللی مقاومت بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: ایجاد انگیزه بین شاعران به عنوان بخشی از سرمایه های اجتماعی، هویت سازی از طریق تاکید بر وطن دوستی و وطن پرستی، تاکید بر نام ابدی خلیج فارس به عنوان نماد اقتدار پرچم جمهوری اسلامی ایران از سایر اهداف این جشنواره است.

کد خبر 1251731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha