عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد آغاز شد/ بهره برداری از پروژه حذف آرسنیک از آب شرب جیرفت

همزمان با ایام الله دهه فجر در سفر وزیر نیرو به شهرستان جیرفت، پروژه انتقال آب سد هلیل رود به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۰ بهمن ماه) همزمان با ایام الله دهه فجر در سفر وزیر نیرو به شهرستان جیرفت، پروژه  آبرسانی به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد کلنگ زنی و پروژه حذف آرسنیک از آب جیرفت بهره برداری رسید. 

 

حجت الاسلام میثم تارم در آیین پرده برداری از پروژه آبرسانی به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، گفت: بحران آب یکی از ابر بحران هایی است که در کشور با آن مواجه هستیم.
 
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: در بسیاری از روستاهای شهرستان جیرفت با مشکل آب آشامیدنی سالم مواجه بودیم که این مهم با کار جهادی سپاه و تلاش آبفا رفع شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در دوران ۴۴ ساله انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای معجزه آسایی در همه عرصه انجام داده است.
 
حجت الاسلام تارم تصریح کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه های برق و آب و جاده کارهای بسیار خوبی انجام شده و کشاورزی منطقه نیز متحول شده است.
 
امام جمعه جیرفت با تاکید بر این که خدمات نظام قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نبست، عنوان کرد: امروز این خدمات ارزشمند برای مردم ملموس و قابل استفاده است.
 
وی تقویت برق شهری و صنعتی را از ضروریات خواند و تصریح کرد:  فعالیت صنعتگران و صاحبان معادن در جیرفت و بخش ساردوئیه نیازمند برق است که امیدواریم این مهم با عنایت وزیر نیرو محقق شود.
 
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: پروژه انتقال آب هلیل رود به کرمان و دیگر شهرهای استان کرمان قطعا بهره برداری از پروژه آبرسانی به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد را بی ثمر می کند.
 
امام جمعه جیرفت بیان کرد: می طلبد وزارت نیرو و استاندار کرمان در این خصوص تدبیری بیاندیشند.

 

فرونشست ها و فرو چاله ها جنوب کرمان و امنیت غذایی را تهدید می کند

 
ذبیح الله اعظمی در این آیین، گفت: سال گذشته ترانس برق منطقه سرجاز شهر جیرفت از مدار خارج شد که برای رفع این مشکل با عنایت وزیر نیرو ترانس سیار از شهرستان رفسنجان به این منطقه منتقل و در سرجاز نصب شد.
 
نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: درخواست ما این است که ترانس دائمی جایگزین ترانس سیار منطقه سرجاز شود تا در گرمای تابستان مردم با مشکل بی برقی مواجه نشوند.
 
وی با اشاره به این که میزان آرسنیک آب شرب شعر جیرفت بیش از ۱۰ برابر حد مجاز بوده است، عنوان کرد: پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی موجب افزایش میزان آرسنیک شده بود که امروز با بهره برداری از پروژه حذف آرسنیک این مشکل رفع شد.
 
اعظمی پروژه آبرسانی به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد از سد هلیل رود را مهم و حیاتی خواند و خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره برداری از این پروژه نیازمند افزایش میزان اعتبار تخصیص داده شده است.
 
نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساماندهی بستر رودخانه شور موجب تعیین تکلیف زمین های محدوده این رودخانه می شود.
 
وی ابراز کرد: با ساماندهی رودخانه شور ۲ هزار و ۵۰۰ متر از این زمین های اطراف آن آزاد می شود.
 
اعظمی تاکید کرد: صنایع معدنی شهرستان جیرفت نیازمند برق است به ویژه معادن ساردوییه که بخشی از این مهم توسط وزارت صمت و بخش دیگری نیازمند همکاری وزارت نیرو است.
 
نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در اثر بی آبی به وجود آمده، فرونشست ها و فرو چاله ها است که جنوب کرمان و امنیت غذایی را تهدید می کند.

 

پروژه آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

 

علی شیدی در این مراسم گفت: پروژه آبرسانی به طول بیش از ۷۲ کیلومتر است که با اعتبار ۸۳۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و برای احداث و تکمیل این پروژه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمان افزود: این پروژه از محل سد جیرفت با ظرفیت  ۳۲۰ میلیون متر مکعب تکمیل می شود و در مسیر تصفیه خانه و یک مخزن متعادل کننده ساخته می شود و آب به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد خواهد رسید.

 
کد خبر 1251760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha