محدودیت های خراسان شمالی، مانع پیشرفت فرهنگ خراسان شمالی نشده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: کمبودها و محدودیت ها مانع جدی بر سر راه مردم و جامعه فرهنگ و هنر نخواهد بود و امید است با مساعدت های لازم، میزبان رویدادها و جشنواره های مهم باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ تقی صادقی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی- عصر پنج شنبه (20 بهمن ماه) در دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان با معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری، خراسان شمالی گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها است و سبک زندگی و جوانی جمعیت و تمدن نوین اسلامی از بیانات ایشان در سفر به خراسان شمالی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شناخت دقیقی از این استان دارند که بارها و بارها تحقق و دلبستگی شان را به این خطه ابراز داشتند و ظرفیت های عظیم انسانی در این استان نهفته است از گذشته تاریخی، مفاخیر و دفاع مقدس که نامی نیکو براستان برجای گذاشته است.

 

 

وی بیان کرد: به نسبت جمعیت این استان تعداد شهدا، ایثارگران و جانبازان کم نظیر است و حضور مردم در انتخابات و سایر صحنه های نظام پرشور بوده و در میزان مشارکت جزو استان های برتر بوده ایم که جریان انقلابی استان تابناک است.

 

 

وی تصریح کرد: بافت و ساخت مردم استان روستایی است و افتخار می کنیم و 70 درصد جمعیت استان روستایی هستند، یک جامعه سالم، مولد، دارای کنترل اجتماعی که دارای پیوندهای عاطفی و خانوادگی که این استان به مهمان نوازی و هم زیستی مسالمت آمیز اقوام شهره است، دارای اقوام متنوع و مذهبی است که همجوار دو استان هستیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: این استان در فتنه 88 به سلامت عبور کرد و در پی آشوب ها و اغتشاشات اخیر مردم پای آرمان های نظام بودند و همراهی داشتند و جامعه هنری کم ترین آسیب را دید.

 

 

صادقی تصریح کرد: در استان یکی از شهرستان ها جزو 12 شهرستان محروم کشور است، در زیرساخت های فرهنگی و هنری محروم است، میانگین سرانه فضای فرهنگی هنری کشور 20 سانتی متر مربع است که مرکز استان بسیار پایین است و باید اقدام جهادی، حرکتی و جهشی صورت گیرد.

  

 

 

کد خبر 1251886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha