نماز، پل ارتباطی بین خدا و بنده است

حجت‌الاسلام مولوی، گفت: نماز از محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند و پل ارتباطی بین خدا و بنده است.

حجت‌الاسلام علی مولوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه در تمام ادیان الهی  نماز به‌عنوان برترین آیین عبادی و رکن معنویت و ارتباط با خداوند مطرح بوده است، گفت: نماز عبادتِ عملی است که مایهٔ رشد آدمی است، زیرا در آن باخدای خود ارتباط برقرار می‌شود.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، افزود: جایگاه نماز چنان رفیع است که همه پیامبران (ع) الهی به انجام آن سفارش نموده و در همه لحظات زندگی به آن عنایت داشته‌اند،لذا خداوند در قرآن  کریم به نبی مکرم اسلام (ص) دستور می‌دهد خانواده خود را به نماز دعوت و بر آن پایداری کند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ آیه مستقیم در قرآن کریم و نیز بیش از یک‌سوم احادیث و روایات معتبر شیعی در رابطه با اقامه نماز را نشان از اهمیت بالای این فریضه الهی است.

 

حجت‌الاسلام مولوی، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه پیامبران الهی بعد از توحید  تلاش برای اقامه نماز است؛ لذا در روایات نیز پیشوایان دینی  جایگاه نماز را با تعابیر زیبایی همچون ستون خیمه، چهره اسلام ترازو و چشمه‌ای پاک‌کننده بیان نمودند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه نماز یک تکلیف الهی است که می‌توان از آن به بهترین و مؤثرترین عامل خوش بختی و عاقبت‌به‌خیری انسان و بهترین و محبوب‌ترین عمل نزد خداوند متعال نام برد، اظهار کرد: نماز بر تمام افراد مکلف واجب است و امام باقر (ع) فرمود: اولین سؤال که در روز حساب پرسیده می‌شود، نماز است ، اگر نماز انسان قبول شود سایر اعمال نیز قبول است. 

 

کد خبر 1252374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha