لزوم توجه به تذکر لسانی/ کشف حجاب در خراسان جنوبی نداریم

طالبی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای حجاب، حرمتی شرعی قائل شده است،گفت: حجاب در اسلام حرمت دارد و کسی که کشف حجاب می کند طبق قوانین اسلامی مرتکب جرم شده است و در خراسان جنوبی موضوع کشف حجاب را نداریم و نباید بگذاریم ضعف حجاب به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضاطالبی صبح امروز دوشنبه (۲۴ بهمن) در دهمین جلسه ستاد عفاف و حجاب خراسان جنوبی اظهار داشت: در قبال مردمی که با بصیرت از نظام و ولایت دفاع می کنند کار ما سنگین تر است و تا جایی امکان دارد تلاش کنیم تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کار ما برای مقابله با نقشه های دشمن نباید تدافعی باشد، افزود: بلکه باید به صورت جهادی و تهاجمی و شبانه روزی در راستای خنثی سازی نقشه های دشمن تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه نباید افرادی که حجاب ضعیف دارند را دشمن و ضد انقلاب بپنداریم، گفت: برای حجاب هم اسلام حرمتی شرعی قائل شده و قانون و آئین نامه های ما هم نشات گرفته از شرع مقدس اسلام است و همه مکلف هستیم آن را به عنوان یک اصل اساسی رعایت کنیم.

 

طالبی با بیان اینکه حجاب در اسلام حرمت دارد و کسی که کشف حجاب می کند طبق قوانین اسلامی مرتکب جرم شده است، ادامه داد: در خراسان جنوبی موضوع کشف حجاب را نداریم و شاید زمانی فرد متوجه نباشد ولی قصدی این افراد ندارند و برخی اوقات با یک تذکر این موضوع قابل حل است و نباید نسبت به‌ موضوع تذکر لسانی بی توجه باشیم تا خدای نکرده افراد مغرض و تحت تاثیر اهداف دشمن، به جامعه اسلامی بزنند.

 

وی ادامه داد: با فردی که بخواهد قانون شکنی کند و کشف حجاب داشته باشد باید برخورد لازم صورت بگیرد و نباید مباشاتی در زمینه کشف حجاب صورت بگیرد.

 

طالبی با بیان اینکه سپاه استان با همکاری سازمان بسیج در راستای افزایش موضوعات تبلیغی حجاب اقدام کند، گفت: شهرداری ضمن ساماندهی گروه های مردمی فعال در زمینه حجاب نسبت به ایجاد ایستگاه های حجاب و دعوت مستمر به این امر در همه اماکن تحت اشراف خود اقداماتی انجام دهد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: سازمان صمت و اتاق اصناف و پلیس اماکن استان همچون گذشته به نظارت بر شرکت های تجاری و صنعتی و تبلیغات این شرکت ها بپردازند چرا که متاسفانه تبلیغات برخی از شرکت ها مطابق با شرعیات ما نیست.

 

وی عنوان داشت: ورزش و جوانان استان نیز در خصوص بازرسی و نظارت مستمر بر باشگاه های ورزشی و برخورد قانونی با متخلفین در حوزه عفاف و حجاب اقدام کند و چنانچه این موضوع رعایت نشود باید باشگاه پلمپ شود.

 

طالبی با بیان اینکه برای راهیان نور تنها دانشجویان بسیجی را در اولویت قرار ندهید، افزود: افراد کم حجاب را هم در اولویت داشته باشید و از حضور رزمندگان به عنوان راویان استفاده کنید و هر کاروان حداقل یک راوی حضور داشته باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خواهران و برادران در مقاطع جدا به راهیان نور اعزام شوند و حتما از کارکنان دانشگاه دو نفر حضور داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از استان ها ضعف حجاب به یک فرهنگ شده است، گفت: باید به سمت بهتر شدن برویم و اجازه ندهیم کشف حجابی در محیط دانشگاه ها صورت گیرد و اگر اتفاق افتاد باید با دانشجو برخورد انضباطی شود.

 

طالبی ادامه داد: برگرداندن فرهنگ حجاب نیاز به زمان دارد و حرمت شکنی در زمینه حجاب قابل قبول نیست و باید با این افراد برخورد شود و سایر افراد نیز مطلع شوند و برخی از مظاهر جامعه نباید در دانشگاه ظهور پیدا کند.

 

وی با اشاره به طرح برخورد با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان پوشاک و البسه نامناسب گفت: باید این طرح از طریق سازمان صمت و پلیس اماکن همچون گذشته اجرا شود و در خصوص برخورد با جریان های سازمان یافته و یا غیرسازمان یافته که در ترویج مسائل خلاف عفاف و حجاب اقدام می کنند باید تمهیدات لازم صورت گیرد.

 

 

 

کد خبر 1252471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha